A l'apartat MENÚ hi trobareu informació general de l'Escola i diversos documents d'interès.

També podreu accedir als diferents Blocs de l'Escola organitzats per nivells.

INFORMACIÓ ACTUALITZADA SOBRE LA PREINSCRIPCIÓ: AQUÍ

ESTRENEM RACÓ DE RECICLATGE!

Recordeu que col·laborem amb:

• APILO – recollida de piles.
  • PROJECTE ANELLA – recollida d’anelles de llaunes de beguda.
  • CLAKI – recollida d’oli usat.

Us animem a participar-hi!

EXPERIMENTACIÓ AL GUERAU DE LIOST

L’experimentació és molt més que fer experiments científics. A través de l’experimentació podem provar i descobrir per nosaltres mateixos la validesa d’una hipòtesi. A l’Escola vetllem per capacitar l’alumnat per resoldre situacions i problemes quotidians utilitzant de manera rigorosa i científica el coneixement que aporta cadascuna de les diferents disciplines.

“Aprenem quan som capaços d’elaborar una representació personal sobre l’objecte, la realitat o el contingut que pretenem aprendre. Aquesta elaboració implica aproximar-nos a l’objecte de manera activa, des de les experiències, els interessos i els coneixements previs que posseïm, i d’aquí deriva el paper actiu tant del professor com de l’alumne. Suposa construir un significat personal i propi de la nova realitat, en un procés d’integració i no d’acumulació.” Solé i Coll (1994)

XOCOLATADA SOLIDÀRIA

Divendres vam celebrar, com cada any, la XOCOLATADA SOLIDÀRIA, organitzada per l’AMPA i per l’Escola.

Enguany s’han recollit 703,55€. Aquests diners es destinaran al laboratori de recerca de l’Hospital Sant Joan de Déu Barcelona.

Moltes gràcies a totes i a tots per la vostra col·laboració!

CELEBREM CARNESTOLTES!

Un any més el Claustre del Guerau celebrem Carnestoltes fent festa i xerinola!

A la web de cada bloc hi trobareu moltes més fotografies dels nens i nenes. Estaven tots/es guapíssims i guapíssimes!

BON CARNESTOLTES!

EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA A L’ESCOLA

A l’Escola treballem l’educació visual i plàstica amb moltes tècniques diferents. També fem un treball específic de diferents artistes.

L’art és la filosofia que reflecteix un pensament. Antoni Tàpies

Innovamat a l’Escola

Tal i com ja sabeu, els i les alumnes de 1r a 4t treballen les Matemàtiques amb Innovamat. Un proposta que aposta per un aprenentatge competencial i amb sentit didàctic dels conceptes matemàtics a través del Laboratori dels Nombres, de les Aventures i de la Plataforma.

MAQUETES CIRCUIT ELÈCTRIC

Els/les alumnes de 5è en el projecte de l’electricitat han fet unes maquetes amb circuit elèctric genials, així que volem que veieu com han quedat en l’enllaç del següent vídeo.

Esperem que us agradi i gràcies per tota la vostra col·laboració.

VÍDEO MAQUETES CIRCUIT ELÈCTRIC 5è:

Lectura silenciosa a l’Escola

Cada matí tots els nens i nenes des de P3 a 6è fan lectura silenciosa en arribar a l’aula. L’objectiu d’aquesta activitat és conèixer i utilitzar de manera apropiada tant la llengua catalana, com la llengua castellana, així com la llengua anglesa, i desenvolupar hàbits de lectura.

La lectura autònoma permet:

• L’adaptació al propi ritme de l’alumne.
  • L’adquisició d’un millor nivell de lectura per a l’aprenentatge i l’estudi.
  • L’execució tècniques i estratègies treballades anteriorment.
  • La millora l’ortografia (per la pràctica de la via lèxica)

A més, els docents són models de lectura.

“L’animació a la lectura s’ha de fonamentar en l’establiment d’una relació de plaer entre els infants, els llibres i l’adult que transmet allò que estima” Michèle Cochet.

“Si vols un adult amb un pensament creatiu, de petit explica-li contes; si el vols, a més, savi, explica-li més contes”. Albert Einstein.

RECICLATGE A L’ESCOLA

Us recordem els projectes que es duen a terme al Guerau de Liost per contribuir a la millora del medi ambient.

• APILO – recollida de piles usades
  • PROGRAMA ANELLA – recollida d’anelles de plàstic
  • CLAKI – recollida d’oli de cuina usat

Totes les famílies podeu participar-hi!

Aquesta setmana celebrarem el DENIP

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau es practica a escoles de tot el món, el 30 de gener de cada any (aniversari de la mort de Mahatma Gandi).

El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Enguany, al Guerau de Liost, el celebrarem aquest divendres 29 de gener. Podreu veure un recull de les activitats que han dut a terme els vostres fills i filles als blocs dels seus cursos.

Arriba la màgia del Nadal

Des d’avui i fins dilluns de la setmana vinent a les portes d’entrada de l’Escola hi trobareu unes bústies molt especials que ens ha fet arribar els ajudants dels Reis i del Pare Noel, a través de l’AMPA, perquè hi pugueu posar les vostres cartes!

ANIMEU-VOS A PORTAR-LES BEN AVIAT!

Us convidem a visitar els BLOCS de l’Escola

Benvolgudes famílies,

Us convidem a que periòdicament visiteu els blocs dels nivells dels vostres fills i filles.

Als blocs hi trobareu articles d’algunes de les activitats, fotografies, els vídeos de l’Ara Parlo Jo! i moltes coses més!

Podeu accedir-hi des de la pestanya menú (a dalt a la dreta).