Contes del mar

Ahir i avui, els alumnes de 1r, 2n i 3r hem realitzat unes jornades de sensibilització del món marí a través d’unes activitats  proporcionades per  l’Institut de Ciències del Mar. L’ICM té un fort compromís de retorn del coneixement amb la societat i fomenta les activitats de divulgació científica i participació ciutadana. El seu objectiu principal és apropar les ciències marines a la globalitat del món educatiu i públic general.

Els alumnes de 1r, 2n i 3r  hem treballat l’audio conte “El peix Lluna” per després fer una conversa dels conflictes del conte i il.lustrar-lo amb el grup classe.

El dimarts 21 de juny els alumnes de 1r i 2n vam escoltar un nou conte Marina. Vam realitzar activitats de pescar paraules, imatges i crear lemes.

Els alumnes de 3r, aquest segon dia van fer diferents dinàmiques amb les diferents científiques.

Ha estat una gran experiència per tots/es nosaltres!

1rA

1rB

2n

3r

Després tot el bloc hem anat a la sala polivalent a fer el tancament. Cada curs ha mostrat un petit lema o cançó relacionat amb la cura del medi marí. Ha estat una gran experiència!

Volem donar les gràcies a totes les científiques de l’ICM juntament amb les representants de l’Associació 1001 Històries per venir a l’escola i oferir-nos l’oportunitat d’entrar i conèixer aquest món tan interessant a través del projecte “PlànctON: motor de vida en el planeta oceà” en col.laboració amb el FECYT -Ministerio de Ciencia e inovación.

Últims dies d’escola!

Benvolgudes famílies, això ja s’acaba! Per aquest motiu i per passar d’una forma diferent aquests dies de calor, les mestres d’infantil hem organitzat un seguit d’activitats súper divertides per aquest dos dies. En diferents espais de l’edifici d’infantil els infants han fet: punteria, equilibris, ioga… Llegeix més»

Benvinguda a P3

Avui els nens i nenes de la classe dels gira-sols i les margarides hem rebut als infants que l’any que ve vindran a la nostra escola. Els hi hem preparat unes galetes amb xocolata que estaven per llepar-se els dits. Ens ho hem passat la… Llegeix més»

Coneixem animals de l’entorn proper

El dimecres 24 de maig els nens i nenes de la classe dels bolets i dels esquirols vam rebre la visita d’una entitat de Les Franqueses anomenada Fauna Llerona. Aquesta entitat pretén recuperar, conservar i protegir la fauna autòctona.

La Marta i l’Isma ens van ensenyar una càmera de fototrampeig i també hem pogut veure alguns vídeos gravats en boscos del municipi on apareixen un munt d’animals, com per exemple, toixons, guineus, esquirols, cabirols…

També van portar diversos exemples de rastres que deixen els animals als boscos: plomes, excrements (prèviament tractats), egagròpiles, petjades…

Finalment, vam poder estampar la petjada d’un animal en un tros de fang, per dur-lo a casa a mode de record.

Amb aquesta sessió tan experimental, tanquem el projecte dels animals. Gràcies Fauna Llerona, Marta i Isma, per l’experiència!

https://photos.app.goo.gl/qCwo1Bh83hfVnAbK7

Jornades singulars a Infantil

Durant aquesta setmana i la vinent, gràcies a l’AMPA, ens vindran a explicar diferents contes per treballar la inclusió i la diversitat.

P3- “Quatre petites cantonades de no res” i fa una activitat i després explica “ Amb la Tango són tres” com a tancament. Dia 3 de juny P3A .Dia 1 de juny P3B.  

P4- “Quina sort que tinc!” i fa una  activitat i “Caramels màgics” de tancament.  P4A el dia 30 de maig i P4B el dia 25 de maig.

P5- “La història dels bonobos amb ulleres”  i fa una activitat i “Jo vaig amb mi” per fer el tancament. P5A el 23 de maig i P5B el 26 de maig. 

Cliqueu aquí per veure les fotos.