UN ALTRE MÓN, ÉS POSSIBLE!!

Com cada curs, i aquest no serà menys, a l’Escola hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No Violència i la Pau).

Com ja hem explicat una mica a la notícia anterior, hem emmarcat la celebració dins el Projecte d’Escola que estem realitzant aquest trimestre, “L’Art Contemporani”. Hem volgut donar un toc de color  i esperança a les diferents situacions i moments que viu el món. Situacions desafavorides que generen molt patiment a les persones, als éssers, a la Terra. Situacions com les guerres, l’assetjament, l’explotació infantil, la fam, la contaminació, les persones sense sostre, la desigualtat, la violència de gènere, els refugiats…

Amb el lema “L’Art Canvia el Món”, cada aula, des de P3 fins a 6è han treballat, durant la setmana, un d’aquests temes, visualitzant vídeos, reportatges, frases, llegint poesia, contes, articles…l’objectiu, fer conscients a l’alumnat que hi ha situacions que no haurien de ser, que cal transformar.

Tot no està a les nostres mans, els governs, les administracions, “els que manen” tenen la clau i sembla que l’han perdut…tot i així cada dia, no només avui, posem el nostre granet de sorra i conversem, reflexionem i ens endinsem en el món dels valors, els nostres infants són el futur i en ells i elles hi ha la llavor d’un possible canvi, per un món millor, un món més just i amable, així treballem donant-li la importància que té, que és moltíssima!!

I l’art? Doncs treballant l’art hem pogut comprovar que serveix per conscienciar, reivindicar, explicar, l’art és la millor –i de vegades l’única!— manera que els humans tenim per comunicar certes coses, per transmetre sentiments i sensacions, per sacsejar consciències, per expressar veritats, per remoure entranyes… …la música, l’art urbà, la fotografia, el cinema, la pintura, el dibuix, l’escultura…la cultura!!

Així doncs, hem fet un mural simbolitzant escenes tristes i desoladores, imatges d’un món que no volem. A través dels treballs artístics que han elaborat infants i mestres,  li hem donat un gir i hem pintat de color i esperança aquest escenari, plasmant allò que voldríem, un món per a tothom. Perquè, UN ALTRE MÓN ÉS POSSIBLE!! n’estem segures.

IMATGES- PIQUEU AQUÍ