Mindfulness a l’escola

Aquest curs els alumnes de primària de l’escola han començat a practicar Mindfulness després del pati.

Mindfulness és una paraula anglesa que s’ha traduït al català com a atenció plena, és a dir, centrar l’atenció en el que fem en aquest precís moment, en l’ara.

El Mindfulness és una tècnica de relaxació d’origen budista, portada a occident per Jon Kabat-Zinn. És una pràctica que comença fent atenció a la respiració, per tal de centrar-se en l’aquí i en l’ara.

Segons diferents estudis, els beneficis de l’atenció plena en nens són diversos:
– augmenta la capacitat de concentració i d‘atenció,
– ajuda a relaxar-se, disminueix la impulsivitat,
– augmenta les habilitats personals,
– ajuda a mantenir l’equilibri emocional
– i millora la relació amb l’entorn.

Aqui us deixem l’enllaç a un vídeo que representa el tipus d’activitats que es realitzen: