COMENCEM PISCINA!!

Enguany els nens i les nenes de 1r i 2n comencen a fer natació a la piscina municipal de la Plana. És una activitat organitzada i portada a terme per DuinClub amb el suport de l’Ajuntament d’Esplugues. Estem molt contentes de poder iniciar aquesta activitat tan beneficiosa per a l’alumnat, tant a nivell físic com intel·lectual i social, a més es treballen hàbits tan habituals com canviar-se de roba, eixugar-se, guardar correctament els material  a les motxilles…El primer dia van gaudir moltíssim i els mestres que acompanyen també. El mestre d’Educació Física valora l’activitat com un privilegi i benefici per a tots i d’aquesta sessions n’extraurà observacions que l’ajudaran a valorar la seva àrea.

El Programa de Natació Escolar, es desenvolupa basant-se en quatre grans àrees de continguts bàsics:

• Familiarització i adaptació al medi aquàtic: Formació integral de l’alumne/a a través del treball de les habilitats aquàtiques bàsiques a partir del màxim d’experiències motrius possibles.
  • Domini del medi aquàtic i dels desplaçaments: Formació integral de l’alumne/a a partir de la pràctica motriu aquàtica, a través del domini del propi cos, dels desplaçaments en el medi aquàtic i de les habilitats coordinatives.
  • Iniciació a la tècnica dels estils: Coneixement i experimentació de la tècnica dels diferents estils de natació.

A partir del treball d’aquestes grans àrees se’n derivaran els objectius a treballar.

• Adaptació al medi aquàtic
  • Domini del medi aquàtic i desplaçaments bàsics
  • Iniciació a la tècnica d’estils (habilitats específiques)