30 de gener de 2020 – Dia de la Pau i la no violència

“T’has adonat que sempre hi ha gent que t’envolta? Encara que potser de vegades et sembli que no, sempre hi ha algú que et cuida, sovint algú t’ajuda amb els deures de l’escola, a la classe sempre estàs amb els companys i companyes, gairebé sempre que fas alguna cosa per divertir-te la fas amb algú altre…

A més de la gent que més coneixes, t’has fixat en la quantitat de gent que viu al teu barri, a la teva ciutat, al teu país, al món? Quan vas al metge o a l’escola, quan jugues al pati, quan visites un museu… sempre hi ha persones per tot arreu. Amb tota aquesta gent compartim coses. Tenim el deure de compartir, de pensar en els altres, i tenim el dret que la gent que ens envolta pensi en nosaltres i ens faciliti la vida. Cal tenir en compte tothom, i cal tenir pensat com fer-ho i també com tenir els recursos necessaris perquè això ens permeti viure a tots millor. Per això les institucions, sovint per mitjà de les lleis, fan propòsits, creen regles i organitzen els mitjans per a aconseguir-ho. La Declaració dels drets dels infants és un text que intenta que els nens i les nenes estiguin sempre acompanyats de la gent que els estima, que puguin aprendre a compartir i que hi hagi persones que sempre pensin en ells. Explica que els infants teniu uns drets que les persones grans, les lleis i les institucions hem de garantir que s’acompleixin.”

Els quaderns del Parlament. Els drets dels infants.

Aquest any a l’Escola hem fet una reflexió sobre els drets i deures dels infants. Cada classe n’hem treballat un i després hem compartit les nostres argumentacions, reflexions i conclusions amb la resta de companys i companyes de l’Escola.