TRETS D’IDENTITAT DE L’ESCOLA
- L’Escola es defineix com a Catalana, Democràtica i Laica.
- La llengua vehicular i la d’ensenyament-aprenentatge és la Catalana.
- L’Escola és una entitat que, conjuntament amb la família o tutors, intenta inserir els nens i nenes en la col·lectivitat i, per tal d’aconseguir la seva socialització, desenvolupa i fomenta:
- el judici crític
- l’esforç personal i de grup.
- la participació activa en la construcció d’una societat democràtica,
- el respecte als Drets Humans
- l’educació per la Pau i el medi ambient
- el rebuig a tot dogmatisme
- No considera l’ensenyament des d’un punt immobilista, sinó obert a l’evolució històrica, a la renovació pedagògica i a la incorporació de les noves tecnologies de la informació.
- L’educació ha de desenvolupar les capacitats físiques, intel·lectuals, emocionals i socials del nen o nena basant-se principalment en la seva activitat, en la recerca experimental i en el contacte directe amb el món que l’envolta.
- L’Escola es defineix per la coeducació i propugna la no discriminació per raons de sexe, de procedència, de religió ni de cultura i promou la integració d’alumnes amb dèficits sensorials o de qualsevol altre tipus.
- Per tal que hi hagi una línia de continuïtat en tot el que s’ha dit anteriorment, el treball dels mestres i de les mestres s’estructura en equip.
- L’Escola impulsa una gestió democràtica dels diferents estaments de la Comunitat Educativa: mestres, educadors, pares, mares, alumnes i personal no docent. Fomenta els processos d’informació, les consultes i presa de decisions de forma participativa i consensuada; afavoreix el treball associatiu de pares, mestres i alumnes; procura mantenir les relacions i col·laborar amb entitats, organitzacions educatives i administració local i autonòmica. Participa en la vida ciutadana de Badalona a diferents nivells (entitats culturals, mitjans de comunicació, moviment de treballadors de l’Ensenyament, moviment ciutadà).
- Per tal de garantir el respecte a totes les opcions ideològiques, religioses i morals dels i les diferents mestres, alumnes, pares i mares o tutors/es, l’Escola no es manifesta per cap tipus d’adoctrinament religiós ni ideològic i treballa els valors ètics i morals que es recullen en aquest document.
- A l’Escola s’han de respectar les conviccions ideològiques, religioses i morals de tots els membres de la Comunitat Educativa.