Servei espai de migdia

Totapunt Badalona és l’empresa contractada per l’AFA encarregada del servei de cuina i menjador de l’escola.

Per apuntar els vostres fills i filles a l’espai de migdia, comunicar-nos dietes o absències, envieu un correu electrònic a totapuntbadalona@gmail.com o truqueu al telèfon 662031948 abans de les 11.00 del matí.

En l’espai de migdia els nens i nenes satisfan les seves necessitats alimentàries, però considerem que el fet de menjar és un acte social i que cal educar en els hàbits del respecte i la convivència. Per això l’equip de monitors i monitores de menjador vetlla perquè els nens i nenes s’alimentin de forma adequada, aprenguin a tenir unes bones actituds i hàbits a taula i s’esplaïn de forma distesa amb els companys i companyes. Els nens i nenes d’I3 tenen una estona de descans després de dinar en un espai enfosquit i amb hamaques i una manteta.

Aquest servei s’ofereix a tots els i les alumnes de l’escola, mestres i col·laboradors.

Hàbits i normes que treballem a l’espai de migdia escolar:
  • Vetllar per un clima d’ordre i respecte que ajudi a gaudir de l’estona de migdia.
  • Rentar-se les mans abans i després de dinar.
  • Mantenir un clima distès i relaxat mentre es dina.
  • Utilitzar els coberts adequadament.
  • Tenir cura de menjar a poc a poc.
  • Acostumar-se a menjar diferents tipus d’aliments.
  • Aixecar la mà per demanar qualsevol cosa.
  • Acostumar-se a no aixecar-se de la cadira fins que no s’hagi acabat de dinar.
  • Desenvolupar l’hàbit de col·laborar amb els monitors i monitores en les tasques de recollir i endreçar el menjador.

Per a l’elaboració dels seus menús s’adquireix productes de proximitat i km 0.

El servei de menjador ofereix també el menú “pícnic” per als dies d’excursió. Pot usar aquest servei qualsevol alumne o alumna de l’escola.

El monitoratge es divideix en dos equips: un per atendre els i les alumnes d’educació infantil i l’altre per atendre els i les alumnes d’educació primària complint les ràtios estipulades per la legislació vigent. Ambdós equips estan coordinats per una coordinadora general.

Tots els monitors i monitores posseeixen el títol de monitors del lleure a més d’altres titulacions que puguin tenir.

Cuina pròpia. Dietes sanes i equilibrades

L’escola té cuina pròpia i els menús estan elaborats per les cuineres de l’empresa sota la supervisió d’una dietista i presentats a la Comissió de Menjador de l’AFA amb l’objectiu d’oferir una dieta equilibrada i adaptada a les necessitats de tots els i les alumnes. Podeu trobar els menús aquí. Un cop a la setmana l’alumnat menja aliments sense proteïna animal.

Dinars temàtics

L’últim dimecres de cada mes es fan dinars temàtics ambientats al voltant de cultures diferents. La finalitat d’aquesta iniciativa és apropar els nens i nenes de l’escola a altres cultures d’arreu del món a fi que coneguin nous aliments, sabors i presentacions. Així mateix, és una forma d’integrar el valor de la multiculturalitat com a element clau d’enriquiment social i personal.

Horari d’espai de migdia

El servei de menjador funciona de 12.30 h a 15.00 h, de setembre a maig, i de 13.00 h a 15.30 h  els dies puntuals i les darreres setmanes de juny que es fa jornada continuada.

Cost del servei

El cost varia en funció de si s’hi assisteix diàriament, o de forma més puntual, tal com estableix el Departament d’Educació.

Preus del servei per aquest curs 2022-2023 (inclou servei de menjador i monitoratge):

• Fixos: 6,54 €
  • Esporàdics: 7,19 €

En cas de no assistència amb preavís, es descomptarà el preu de l’àpat però no el de monitoratge.

Reglament de règim intern del menjador

El Reglament de règim intern del servei de menjador (RRI) regula el funcionament general del servei gestionat per l’AFA i n’estipula el règim de faltes i sancions. Per a més informació podeu llegir el Reglament de Règim Intern del Menjador [aquí] o contactar amb la Secretaria de l’AFA de 9.00 a 11.30 h els dilluns, dimecres i divendres, i de 15.30 a 17.30 h, els dimarts i dijous.

Blogs de cuina

Si voleu gaudir cuinant plats nous o aprendre a fer les receptes més tradicionals, aquí teniu alguns blogs molt interessants, tant per les receptes com per les idees que donen, la manera d’explicar-les i els resultats, i les experiències dels seus autors!

• La cuina de casa (blog de postres molt recomanable, també per a excursionistes i amants de l’escalada)
  • Cuina per a nens i adolescents (el web del taller de cuina del Mercat de la Boqueria)
  • Deliciosa Martha (idees molt originals per cuinar per als més menuts; les galetes són “delicioses” de veure i de tastar)
  • Cartoon Cooking (molt original, amb dibuixos pas a pas i unes idees molt inspiradores)