Projecte: Els Romans

VISITA AL MUSEU DE BADALONA

Com cada any, els nens i nenes de tercer fem la visita al museu de Badalona a veure les ruïnes de l’antiga ciutat de Baetulo. A partir d’aquesta sortida i tenint en compte els interessos i inquietuds que sorgeixen comencem el projecte dels romans a l’escola.

TALLER AL MUSEU DE BADALONA D’ESCRIPTURA ROMANA

L’endemà de la visita al museu, hi vàrem tornar a fer un taller sobre com escrivien en l’època romana. Vàrem aprendre una pila de coses i va ser molt interessant.

TREBALL DE L’AQÜEDUCTE DE TÀRRACO A L’ESCOLA

Despès de fer una pluja d’idees dels aspectes que més els havia cridat l’atenció, vàrem coincidir que volíem estudiar l’arquitectura de l’època romana, concretament ens va semblar molt interessant l’aqüeducte.

Per grups vàrem cercar si a Badalona n’hi havia algun i també vam investigar sobre quin era el més important de Catalunya. El més representatiu és el de les Ferreres a Tarragona i vam decidir fer-ne una maqueta.
Podeu veure’n el procés de construcció tot seguit:

Últims retocs:

CONSTRUÏM UN AQÜEDUCTE AL SORRAL DEL PATI

Per tal d’experimentar amb el desnivell necessari per fer córrer l’aigua i fer-nos una idea de com havia de ser tot el conducte d’aigua, vàrem simular la construcció d’un aqüeducte al sorral de l’escola.

Va ser una activitat molt engrescadora i s’ho van passar molt bé alhora que aprenien i gaudien del treball en equip.

EXCURSIÓ A L’AQÜEDUCTE DE LES FERRERES

Un cop finalitzada la maqueta només ens quedava verificar les mesures i fer un bon treball de camp. Així doncs vàrem anar d’excursió a Tarragona. Ens ho vàrem passar molt bé i ens va fer molta il·lusió veure la nostra feina feta realitat.

CLOENDA OFICIAL DEL PROJECTE: PARTICIPEM AL MAGNA CELEBRATIO!!

Per acabar d’arrodonir la feina, el passat 27 d’abril vàrem tenir la oportunitat d’exposar la maqueta en un estand del festival Magna Celebratio. Els nens i nenes varen ser els protagonistes al llarg del matí i els encarregats d’explicar la feina feta als visitants.

Aprofito per agrair la col·laboració de totes les famílies i la bona disposició dels nens i nenes! Bona feina!