SUPORT VITAL BÀSIC A L’ESCOLA (EF)

El 80% de les aturades cardiorespiratòries (ACR) es produeixen fora dels hospitals i sovint tenen lloc amb un familiar o un amic al costat.

Només un 15% de les ACR que es produeixen fora dels hospitals reben reanimació cardiopulmonar (RCP) per part d’algun ciutadà. Si la persona que presencia una ACR comença de seguida les maniobres de RCP, la supervivència és de 2 a 3 vegades més gran que quan no s’inicien.

Una RCP realitzada correctament aconsegueix una supervivència 20 vegades més gran que quan es realitza de manera incorrecta.

Aquests fets estan corroborats científicament mitjançant els estudis que es realitzen sobre les ACR. Per tant la formació de la ciutadania, i dels escolars com a futurs ciutadans, és una necessitat si volem assolir una millora en les taxes de supervivència amb qualitat de les víctimes de mort sobtada.

Durant tota l’etapa de formació obligatòria l’alumnat va aprenent de forma progressiva els coneixements necessaris per actuar davant la pèrdua de consciència i la mort sobtada. A cada nivell educatiu es reforcen els aprenentatges del curs anterior i es treballen nous objectius.

Aquesta formació la imparteix professorat que ha rebut una formació i acreditació prèvia per part del CCR i pretén aconseguir que l’alumnat en acabar la formació obligatòria a Catalunya sàpiga com actuar davant una mort sobtada.

(apreteu la imatge per veure les imatges i els vídeos)