Els Mitjans arribem al Camp d’Aprenentatge de Juneda

Hola famílies i gent de l’escola,

ja estem ben instal·lats i instal·lades a la casa de colònies de les Obagues, a Juneda.

Encara estem descobrint totes les coses que tenim a l’abast: la corda que fa de pèndol, l’espai de troncs per fer cabanes, les pistes per jugar, els espais dels animals … no ens ho acabarem pas, hi ha tant per descobrir!!!

Quan hem arribat ens han explicat el funcionament del camp i hem anat a dinar. Macarrons i tall arrebossat.

Després de dinar hem començat la feina. Els de 1r i 2n hem anat a l’hort: hem plantat enciams, hem abonat la terra, hem collit alfàbrega i tomàquets cherrys. Per finalitzar ens han deixat escollir la síndria més maca de l’hort i ens l’hem menjat sencera. Hem decidit que era la millor síndria del món. Collida i menjada, això no té preu.

Els de 3r hem fet el taller de transformació d’aliments. Hem començat tallant pit de pollastre, l’hem passat per la picadora i n’hem fet mandonguilles arrebossades amb farina. Serà el nostre dinar de demà. No us penseu que ha sigut tot fàcil, ha calgut buscar la proporció de sal i pebre necessària, demà veurem si ho hem fet bé.

La següent tasca ha consistit a pasteuritzar llet, escalfar-la a 75-80º, i l’hem posat a una màquina que separa el 4% de nata que té la llet. La nata l’hem deixat a reposar 24 hores a la nevera. Nosaltres hem utilitzat una nata que ja estava reposada i l’hem batuda ben fort i n’hem fet mantega. Ja podeu imaginar què esmorzarem demà.

Un cop enllestits els tallers hem tingut temps lliure i hem pogut preparar habitacions. Ara mateix tot fa molt goig, no hi ha res a terra … A veure quant dura.

Ara anirem a sopar i després farem Joc de nit. Llanternes,, pantalons llargs, emoció, i rialles.

Us deixem les fotos d’avui i ens acomiadem fins a la crònica de demà.

CdA Juneda dimecres