Com podem afavorir l’hàbit lector des de casa?

L’hàbit lector no s’adquireix de manera immediata, sinó que és quelcom que s’ha d’educar per aconseguir que la lectura formi part de la vida dels nens i les nenes sense que esdevingui una obligació. En el dia a dia de l’escola es dediquen forces hores al treball de la lectura, però per aconseguir un bon hàbit lector és essencial la feina que es fa a casa. Per tant, és imprescindible el treball conjunt entre la família i l’escola.

La lectura és fonamental en el procés de coneixement i de maduració de l’alumnat. Els llibres deixen empremta, potencien aficions, eduquen la sensibilitat, possibiliten el desenvolupament de la creativitat i la fantasia, ens proporcionen nous coneixements i ens ajuden a comprendre altres maneres de viure i de pensar.

A continuació us deixem un decàleg que us pot ser útil per fomentar l’hàbit lector des de casa.