La colla de Pigtown llegeix el veredicte del Premi Atrapallibres

Aquest matí la colla de Pigtown (6è) ha participat en l’acte d’entrega -en streaming- dels Premis Atrapallibres i Protagonista Jove que convoca el CLIJCAT (Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil). Ja feia dies que sabien que podríem seguir l’acte en directe a través de la xarxa. El que no sabien és que havien estat seleccionats perquè un parell d’alumnes, l’Èlia i el Fèlix, poguessin desvelar el veredicte de la categoria 11-12 anys, que és en la que ells havien participat.

Des de primera hora del matí ja estaven atents a la preparació de l’acte, que ha començat puntual a 3/4 de 10. Era presentat per en Màrius Serra, escriptor, traductor i gran amant dels jocs de llengua. I avui no ha pogut ser menys: en el transcurs de la cerimònia -que s’ha allargat fins ben entrades les 11- ens ha proposat uns quants enigmes lingüístics que han mantingut el públic infantil i adolescent ben entretingut.

Més de 7000 nens d’entre 9 i 16 anys han participat com a jurats en aquests premis, a través d’escoles, instituts, biblioteques o llibreries. Realment tot un esforç remarcable per fer del públic lector infantil i juvenil el veritable protagonista.

I ha arribat el gran moment: l’entrega del premi a la categoria 11-12 anys. Moments abans en Màrius ens havia fet saber que la votació havia estat molt ajustada. Bé, ajustadíssima! L’obra guanyadora ho havia estat només per una diferència de 4 vots!!!

Obrint el sobre i preparant la lectura del veredicte amb els portaveus

L’Èlia i el Fèlix han obert el sobre i han llegit davant de tothom l’obra guanyadora:  “Palmira i l’efecte crisàlide” de Gisela Pou, editat per Edebé. No cal dir que l’autora s’ha posat molt contenta. A nosaltres ens ha fet molta il·lusió donar-li el premi perquè, precisament, vam rebre la visita d’aquesta autora el mes de febrer i tots, ella i nosaltres, vam quedar-ne molt contents! (en vam fer una petita ressenya aquí).

Ha estat un matí ple d’emoció. A la colla de Pigtown se li acumulen darrerament els esdeveniments. estan tenint un final de primària realment molt bonic.

Al final de tot, després d’entregar els premis “Protagonista Jove” (adreçats a Secundària), encara hi ha hagut un moment perquè el Fèlix i l’Èlia expliquessin quines havien estat les seves sensacions durant la participació en el premi.

Un aplaudiment per a ells i per a tota la colla de 6è (Pigtown) que han fet una feina lectora molt interessant. Ara els tocarà seguir-la fent a secundària.

Un agraïment especial a la Carme Munné i a la Màrian Sadurní per l’ajuda en les qüestions tècniques.

Si voleu podeu seguir l’acte sencer des del canal de Youtube del CLIJCAT. A partir del minut 19:03 podreu veure i sentir els nostres representants (l’Èlia i el Fèlix) llegir el veredicte.