A 6è (Pigtown) rebem la visita de la Gisela Pou, escriptora.

Ahir ens va visitar la Gisela Pou, l’autora del llibre “Palmira i l’efecte crisàlide” (Edicions Edebé) que vam llegir durant el primer trimestre. Forma part dels tres llibres del Premi Atrapallibres que llegirem per participar com a jurats en l’entrega d’aquest premi juntament amb moltes escoles de Catalunya.

La visita va ser molt interessant. A partir de les preguntes que li havíem preparat vam poder conèixer alguns detalls sobre com havia escrit aquesta novel·la. Ens va dir que, en primer lloc, havia triat el tema: volia situar-lo a la guerra de Síria perquè ella havia quedat molt impressionada per aquest país després de visitar-lo en temps de pau. Volia que els nens d’aquí puguessin fer-se una idea de com se sent una nena com la Palmira que s’ha quedat òrfena, atrapada en un país en guerra. (Resulta que a la novel·la hi ha dues Palmires una a Catalunya i una altra a Síria).

Després ens va comentar que, per a ella, és molt important saber on vol arribar al final del llibre abans de posar-se a escriure’n els capítols. L’argument, per tant, és un element clau, però també ho són els personatges i que aquests han d’evolucionar. Ens va descobrir les raons per les quals els protagonistes de la novel·la havien anat canviant al llarg de l’obra.

Ens va explicar també com s’havia fet escriptora després de fer altres coses (estudiar biologia, fer de mestra) i que també ha escrit guions per a sèries de televisió (des de Poble Nou a Ventdelplà). Ens va animar a llegir molt si volem escriure una mica bé. I també ens va recomanar uns quants llibres per quan siguem un pèl més grans: La crida del bosc, L’illa del tresor, La revolta dels animals o El vigilant al camp de sègol. Ah! i ens en va regalar un de seu: L’edat del lloro. Nosaltres li vam donar una còpia del treball que hem fet sobre el seu llibre.

Després de la xerrada cadascú li va regalar una flor (una gerbera) amb un petit missatge explicant quin detall de “Palmira…” li havia agradat més o l’havia impressionat.

Per acabar ens va dedicar els nostres exemplars i ens vam fer una foto tots plegats.

Gràcies Gisela, per totes les coses que hem après llegint “Palmira i l’efecte crisàlide”, per les bones estones que hem passat llegint-lo i per venir-nos a veure i compartir amb nosaltres més secrets del teu llibre i la teva feina d’escriptora!!

Una abraçada de la colla de Pigtown!

…………………………………………..

Postdata:  El mateix dia vam rebre un missatge de la Gisela amb unes paraules d’agraïment molt boniques i una foto del raconet que ha trobat per al nostre ram:

Bona tarda!!!

Un plaer visitar escoles com la vostra, no sempre ens trobem amb alumnes com vosaltres i professors com l’August. Heu fet un dossier molt interessant. Analitzar una novel·la no sempre és fàcil. Sou uns gran lectors i uns bons crítics!

Les gerberes i els seus missatges ja són a casa  -us envio la foto.  Les flors em faran companyia uns quants dies, les vostres paraules tota la vida.

Una abraçada a tota la classe del PIGTOWN!

Gisela