Infadimed

QUÈ ÉS EL PROGRAMA INFADIMED?

El programa INFADIMED (nom que prové d’infància i de dieta mediterrània) neix de la idea de promocionar la dieta mediterrània a les escoles mitjançant xerrades i activitats didàctiques i que des de fa uns anys es duu a terme a més de 150 escoles a Catalunya.

Aquest programa està dirigit a alumnes d’educació infantil i primària i està liderat per professionals d’infermeria d’Atenció Primària de l’Institut Català de la Salut.

A diferència d’altres programes d’educació en estils de vida saludables, el programa INFADIMED ha fet servir un canal transmissor innovador en aquest tipus d’intervenció: ha creat una sèrie de
dibuixos animats amb aquesta finalitat. El personatge central, el Capità Vitamines, és l’encarregat d’explicar als infants els beneficis d’un estil de vida saludable.

QUIN ÉS L’OBJECTIU D’INFADIMED?

Segons evidència, a Catalunya (ESCA, 2021), el 40,4% dels infants menors entre 6 i 12 anys, presenten excés de pes. En els darrers anys, el sobrepès i l’obesitat infantil mantenen la tendència a l’alça. L’obesitat en la infància, és causa d’una major probabilitat de patir obesitat en l’adultesa. D’altra banda, implica una pitjor qualitat de vida, així com un augment de risc de patir malalties cardiovasculars o diabetis mellitus tipus 2 (DM2) en la vida adulta.

D’aquesta manera, l’objectiu principal d’INFADIMED és donar eines als infants per tal que puguin decidir què és més beneficiós per la seva salut, adquirint hàbits saludables.

El Capità Vitamines, el superheroi que promociona la dieta mediterrània com a estil de vida saludable, us pot acompanyar també des dels vostres dispositius electrònics per ajudar-vos a seguir hàbits saludables en l’alimentació, l’activitat física, la salut bucodental, el descans, l’ús d’aparells electrònics i la higiene.

Podeu seguir les aventures accedint a: https://salutflix.metrosud.cat/login/auth

Recordeu que vau rebre el nom d’usuari i la contrasenya per accedir.