#Aquiproubullying

PROJECTE #AQUÍPROUBULLYING

Com ja sabeu, hem iniciat el Programa  #aquiproubullying per donar una resposta educativa a les possibles situacions d’assetjament, implicant tots els sectors de la comunitat escolar, especialment a l’alumnat mitjançant la seva participació activa.

El programa vol incidir especialment en reforçar els valors convivencials com a eines per prevenir possibles situacions d’assetjament.

A principis de curs vam fer unes enquestes a les famílies, als Mestres i als alumnes per fer una diagnosi de la convivència que hi havia al centre. Cal dir que els resultats van ser força positius, però igualment estem treballant per seguir tenint aquesta bona convivència. Així que a cada aula s’actua i es realitzen activitats per reflexionar i reforçar els valors convivencials.

INICIEM ELS EQUIPS PER LA CONVIVÈNCIA (ExC)!

A finals del mes de gener vam començar a posar en pràctica els Equips X la convivència. Durant el primer trimestre els alumnes de 6è es van formar en aquest sentit i aviat ho faran els de 5è. Els ExC tenen com a finalitat detectar i aturar aquelles accions que dificultin les relacions entre iguals i malmetin la convivència i promoure tant estratègies de gestió positiva dels conflictes com mesures restauratives de tal manera no arribin a donar-se situacions d’assetjament.

Les funcions dels Equips X  la convivència són:

• observar i detectar situacions que trenquen la convivència i enregistrar-les
  • estar atents a companys que necessitin ajuda perquè se sentin insegurs, exclosos, amenaçats o agredits
  • analitzar les situacions conflictives i fer propostes d’intervenció.

Estem contents de com estan funcionant. A finals de curs en podrem fer una millorar valoració.

Els ExC primer es van presentar per totes les classes de primària.