Excursió amb bici i visita al Molí del Foix

Abans d’ahir, dilluns 21 d’octubre, els alumnes de cicle superior vam fer una sortida amb bicicleta des de l’escola fins al Molí del Foix a Santa Margarida i els Monjos.

De camí vam tenir alguns problemes amb les bicicletes: una roda petada, cadenes que sortien, frens que no funcionaven, alguna caiguda i una cadena trencada. El camí és molt bonic perquè passa pels Plans de Cal Montserrat i va a buscar un punt per a travessar el torrent de Cal Biel.

(Aquí teniu el mapa general. Aviat hi penjarem la ruta exacta que vam fer, quan la treballem a classe!)

Sort que uns dies abans havíem anat a fer una mica de desbrossada amb la Martina, la Júlia Planas i el seu pare (moltes gràcies!!). Després s’afegeix al camí que baixa de la curva que hi ha després del cementiri i passa per sobre de l’autopista i per sota de la variant per a travessar finalment el torrent de Cal Bruna que ens deixa ja a les envistes dels Monjos.

Vam parar sovint però ens va agradar molt parar a dalt del pont que passa per sobre l’autopista ja que saludàvem als vehicles i ens responien tocant el clàxon, fent llums o saludant. És molt divertit.

També ens vam trobar una llebre morta que vam apartar del camí.

Al Molí del Foix vam anar a veure un jardí botànic amb plantes autòctones molt preciós. Vam fer una activitat de trobar les plantes i saber quin nom tenien segons com eren les fulles.

Una activitat que ens anirà molt bé per a preparar les properes sortides al bosc de Can Pascol i a l’alzinar de la Pena. També vam fer uns dibuixos calcant unes fulles amb plastidecors de colors.

Ens ho vam passar molt bé i va ser molt divertit perquè vam conèixer noves plantes. I vam conèixer una mica més els camins del nostre entorn!

Si voleu veure totes les imatges aneu aquí.