Projectes Erasmus +

La nostra escola ha participat ininterrompudament en projectes Erasmus+ des de 2014, any en què la Comissió Europea va iniciar el programa Erasmus+ 2014-2020.

Enguany estem molt contents d’iniciar dos projectes Erasmus+!!

• “TELE” (Towards Effective Language Education), que tindrà una durada de dos anys (2019-2021).  El projecte se centre en l’intercanvi de bones pràctiques sobre l’ensenyament-aprenentatge de les llengües, i inclou activitats col·laboratives per a l’alumnat de cicle superior.  El projecte inclou trobades de formació per al professorat i per a l’alumnat.  Us n’anirem informant en aquest web i a les xarxes :).
  • “Hacia un aprendizaje más competencial y cooperativo de la lengua extranjera”, que tindrà una durada d’un curs (fins 30-06-2020).  Aquest és un projecte que preveu estades formatives a l’estranger per al professorat  (un curs d’estiu i dos períodes d’observació job-shadowing en dues de les nostres escoles sòcies dels anteriors projectes: Polònia i Finlàndia), amb l’objectiu de millorar l’ensenyament-aprenentatge de les llengües.

Vam iniciar el nostre primer projecte Erasmus+, “Discovering Europe“, l’any 2014.  Discovering Europe era una associació estratègica amb 9 escoles sòcies de Polònia, Grècia, Països Baixos, Alemanya, Finlàndia, Romania, Itàlia, Eslovènia i el Regne Unit.  Aquest projecte fou seleccionat com a Història d’èxit i Bona pràctica per la Comissió Europea, i seleccionat per a ser presentat a la 2nd European Education Summit a Brussel·les, el 26 de setembre de 2019, a la qual va participar la Cèlia Raventós, coordinadora del projecte a la nostra escola.  L’objectiu de Discovering Europe era conèixer millor la nostra realitat i compartir-la amb els nostres companys europeus, fent l’alumnat autèntic protagonista del seu procés d’aprenentatge, i utilitzant els recursos que les tecnologies ens ofereixen.  El projecte incloïa una trobada presencial amb alumnat en cadascuna de les escoles participants:

La valoració d’aquest projecte fou tan positiva, que vam decidir sol·licitar-ne un de nou, “Learning with the Arts“, amb 7 socis a Polònia, Finlàndia, Grècia, Itàlia, Romania, Alemanya i Portugal. Aquest projecte es basa en la idea d’integrar diferents arts en el procés d’ensenyament – aprenentatge d’altres matèries: matemàtiques, ciències i llengua estrangera. Com en l’anterior projecte també incloïa trobades i activitats col·laboratives entre alumnes de les escoles associades. Les trobades presencials amb alumnat i professorat van ser a:

Març 2018 – Finlàndia / Maig 2018 – Polònia / Novembre 2018 – Catalunya / Març 2019 – Grècia / Maig 2019 – Portugal

Un dels moments àlgids d’aquests projectes a la nostra escola van ser les trobades que vam organitzar a la nostra escola el març de 2017, i el novembre de 2018 en què van participar alumnes i professors de les escoles sòcies.  Tota la comunitat educativa en guardem molt bon record, i destaquem especialment la col·laboració incondicional de l’Ajuntament de Castellví de la Marca, de les famílies acollidores, i de totes les entitats del municipi que van participar en el “Parents’ evening”, que vam convertir en una petita “Festa Major” i que tots vam gaudir moltíssim.

Hem combinat aquests projectes col·laboratius amb projectes de formació per al professorat.  Durant el curs 2018-2019 vam portar a terme el projecte “Aprendre a cooperar i cooperar per aprendre”, gràcies al qual quatre docents del centre van desplaçar-se al Regne Unit per a fer una període d’observació “Job-Shadowing” a la nostra escola partner de la ciutat de Norwich, Catton Grove Primary School.

MAPA DELS PROJECTES D’ERASMUS+ a Catalunya: