Exposició LEGO

El passat 27 de febrer els alumnes de 3r i 5è participants de la First Lego League van fer una exposició per  compartir els projectes realitzats amb els seus companys al llarg dels 4 mesos anteriors.

El treball realitzat comporta una recerca inicial per valorar diferents alternatives, seleccionar la més atractiva pels components del grup, aprofondir en el tema escollit i  materialitzar el projecte  físicament, i així explicar quina era la seva proposta per millorar algun aspecte de l’aprenentatge.

Dos grups d’alumnes de 3r van treballar per resoldre aquest repte, la solució la van mostrar mitjançant la construcció  d’una maqueta amb peces de LEGO i  l’elaboració d’un pòster on s’explicava la seva experiència.

Els alumnes de 5è realitzaven una activitat extraescolar de robòtica on aprenien conceptes de programació. Paral·lelament a això, treballaven sobre el projecte científic que ha tractat sobre la millora de les matemàtiques a l’aula, amb la construcció d’una cuina matemàtica i un pòster explicatiu dels valors treballats durant l’elaboració del projecte.

Tots els  projectes els van exposar el dissabte 7 de febrer en la competició de la First Lego League que té com a objectiu fomentar l’interès per la ciència i la tecnologia i són molts els equips que participen a tot el món.

Aquest any, vam tenir la satisfacció de que el primer premi va ser pels alumnes de l’Institut Martí i Franquès, format, entre altres, pels ex-alumnes del Cèsar August que van iniciar la extraescolar de robòtica el curs passat gràcies a la implicació de les famílies, l’AMPA i sobretot, la iniciativa de Jordi Anguera, pare del centre i motor fonamental d’aquesta activitat.