Concurs “el gust per la lectura” Preparem la visita de l’Anna Manso i acceptem el seu repte.

Aquest curs ens presentem al “XXVI Concurs El Gust per la Lectura”, amb el treball fet al voltant de la lectura del llibre “Amics monstruosos” de l’Anna Manso.

El treball dut a terme consisteix en la preparació de l’entrevista per fer a l’Anna Manso i l’escriptura i reescriptura d’un conte

Preparar l’entrevista consta d’uns episodis molt importants: documentar-se i aprendre a fer bones preguntes.

La preparació de l’entrevista s’inicia amb una recerca d’informació de l’autora a nivell individual o en petit grup. Posteriorment es fa una posada en comú de manera que cada grup  exposa les informacions o curiositats que ha trobat en les seves cerques.

Cal tenir en compte que, a cicle mitjà, els costa encara fer una escolta activa que els permeti modificar el guió previ. És a dir, en cas que l’autora els expliqui de manera espontània quin són els seus llibres preferits als infants els costa modificar o fer un canvi en l’esquema inicial si tenen anotada la pregunta: Quins és o quins són els teus llibres preferits?

Per aquesta raó els cal prendre’n consciència i començar a assajar-ho. Aquesta habilitat cal treballar-la de manera continuada i fer-los molt conscients que en una entrevista en directe necessitarem escoltar de manera reflexiva per tal de no fer-li preguntes de les quals ja ens ha parlat prèviament l’autora.

A partir de tota la informació extreta i recopilada pensen què més volen saber sobre l’autora, sobre la novel.la que han llegit o sobre el fet d’escriure històries.

Per tal d’ajudar-los a elaborar bones preguntes reben l’assessorament d’una persona experta. Aquesta persona experta és periodista i mare d’un infant de la classe. També va ser companya de feina de l’Anna Manso, per tant hi ha un vincle emocional que ens ajudarà a tots i totes a fer una gran trobada.

A la visita que l’Anna Manso fa a l’escola aquesta explica el seu procés creatiu fent èmfasi en les vegades que fa i refà una història, un llibre;  i ens proposa un repte: escriure  un conte,  i revisar-lo cada mes per anar-lo perfeccionant i millorant, per a final de curs, comparar la primera versió amb la final i valorar la seva evolució. A l’aula decidim acceptar el seu repte, i ens posem a escriure la primera versió del conte, treballant els seus elements: espai, temps, personatge i estructura… encara estem treballant-hi!

Tal i com us hem dit a l’inici de l’article, aquest treball l’hem presentat al XXVI concurs “El gust per la lectura”. A Camins tenim present que hem de potenciar aquelles propostes que promouen el gaudi per llegir i que en possibiliten anar molt més enllà.