PodDones: Dones que han canviat el món

Benvolgudes famílies,

Compartim amb vosaltres el pòdcast que hem creat els alumnes de 3r A com a cloenda del projecte que vol donar resposta a la pregunta “Per què hi ha tantes injustícies contra les dones?”. Podeu escoltar el nom d’algunes de les dones que hem treballat aquestes setmanes i un petit resum de per què han sigut o són importants.

També volem recomanar-vos alguns dels llibres que hem consultat a l’aula:

• Pioneres, dones catalanes que han obert camí, de l’autora Maria Mercè Roca i de la il·lustradora Anna Grimal, editat per Barcanova. És un llibre amb 15 dones, per exemple l’Aurora Batet, castellera dels anys quaranta del segle passat.
  • Contes de bona nit per a nenes rebels, 100 històries de dones extraordinàries, de les autores Elena Favilli i Francesca Cavallo, editat per Estrella Polar. És un llibre que té una il·lustració, un text i una cita de cada dona, té índex i a l’última part podeu fer una il·lustració, un text i una cita.
  • Creativas: artistas, escritoras y actrices que han hecho historia, de l’autora Cristina Serret, editat per Shackleton Kids. El llibre parla d’escriptores, pintores i ballarines, dissenyadores, actrius, i cantants.
  • Un món de dones extraordinàries, de l’autora Eva Prada, editat per AnimaLlibres. Et convida a fer un viatge pels cinc continents i a trobar dones de diferents èpoques de la humanitat. Hi trobeu un mapa per saber on vivien les dones, ja que estan organitzades per països; per exemple, si busqueu Àfrica, surten diferents dones dins d’uns cercles de diferents colors que indiquen el segle. Aquests colors es veuen a baix de la pàgina, indicant cada segle. Us recomanem aquest llibre perquè aprengueu molt sobre dones.
  • Lluitadores: aventureres, reines, polítiques, pacifistes i moltes més que han fet història, de l’autora Cristina Serret, editat per Shackleton Kids. Des dels egipcis fins ara, ordenades de més antigues a més noves, hi trobeu diferents dones i les seves històries.
  • Contes de bona nit per a nenes rebels 2, de les autores Elena Favilli i Francesca Cavallo, editat per Estrella Polar. En aquest llibre podeu gaudir de 212 dones importants a la història. Dones que han canviat el món. D’aquest llibre també hi ha la primera part.
  • Néixer nena, de l’autora Alice Dussutour, editat per Juventud. Amb aquest llibre podeu gaudir de cinc nenes importants que cada una ha viscut diferents problemes. És un llibre que ens explica que depèn d’on neixes no tens les mateixes oportunitats.
  • Contes de bona nit per a nenes rebels 3, de l’autora Elena Favilli, editat per Estrella Polar. Explica algunes de les nenes actuals que estan canviant el món.

Esperem que us agradi i en gaudiu!