La història de la Biblioteca Camins

La història de la Biblioteca comença tan aviat com l’inici de l’escola, durant el curs 2006-2007.

Les mestres ja anaven formant el fons de les primeres biblioteques d’aula amb llibres de qualitat, assessorades per Bibliotecàries, llibreteres de referència i per publicacions d’autors com en Jaume Centelles.

Amb l’edifici definitiu,  la inversió econòmica del centre,  la inversió de temps de mestres en actiu i jubilats i la col·laboració de l’associació de voluntaris Harmonia 2.0, aconseguim tenir l’espai de la Biblioteca de l’Escola tal com el coneixem ara. Darrere d’aquest resultat hi ha moltes hores i dedicació compartida. Actualment tenim un total d’aproximadament 6150 exemplars registrats (gener 24).

Per a nosaltres la biblioteca forma part d’un eix vertebrador dels aprenentatges i ens plantegem des dels seus inicis els següents objectius generals:

• Crear un espai acollidor, dinàmic i d’ús per a tota la comunitat educativa.
  • Despertar en tota la comunitat el gust per la lectura i la cura i estima dels llibres.
  • Potenciar i integrar l’ús de la biblioteca escolar com eina i espai d’aprenentatge.
  • Impulsar el Pla de Lectura de Centre (PLEC).
  • Formar l’alumnat i els usuaris de la biblioteca per tal que siguin competents en la recerca, el tractament i l’ús de la informació.
  • Crear un espai dins l’escola que permeti mirar enfora (viatjar a altres realitats i a un món imaginari).
  • Crear lligams amb les biblioteques públiques potenciant que els alumnes del centre i les seves famílies en siguin usuaris.