El projecte de Biblioteca i el PLEC

El Pla de Lectura del Centre (PLEC), ordena i estructura els objectius i les accions que desenvolupen el conjunt de docents al voltant de l’adquisició de l’hàbit lector, a partir de tres grans eixos: Saber llegir, Llegir per aprendre i el Gust per la lectura.

Donat que des dels inicis de l’escola, la creació de contextos lectors ha estat un dels objectius a assolir, el paper de la Biblioteca de l’escola ha estat en els darrers anys de gran rellevància i s’han destinat esforços per a donar-li un lloc important propiciant que doni l’oportunitat d’enriquir i millorar les propostes al voltant dels tres eixos: Saber llegir, Llegir per aprendre i el Gust per la lectura.

Amb el convenciment que la lectura és un factor fonamental per al desenvolupament de les competències bàsiques i que ha d’estar inclosa des de tots els àmbits, el Projecte de Biblioteca té l’objectiu final d’aconseguir fomentar l’hàbit lector en els nostres alumnes, hàbit que s’haurà de consolidar al llarg de l’educació obligatòria per tal que arribin a ser ciutadans lectors prou competents per tal que segueixin utilitzant, gaudint i aprenent a través de la lectura, al llarg de la seva vida.

El projecte de biblioteca sorgeix de la necessitat de posar a l’abast dels nostres alumnes i de tota la comunitat els recursos de que disposem per incentivar la lectura, la recerca i donar eines de suport a la tasca que es realitza dins les aules.

La biblioteca té com centre els tres eixos que envolta al lector.