El cànon de contes tradicionals

Amb el pas dels anys ens hem adonat que no tots els i les nostres alumnes compartien uns referents comuns en relació als contes. Aquesta va ser la necessitat que ens va impulsar a dotar a l’Educació Infantil, d’un cànon de contes tradicionals  mínim  que s’ha de treballar en el transcurs de l’etapa.

Citant a en Joan Portell (al seu llibre “Llegim? Com fer lectors entusiastes  “ calen uns fonaments lectors basats en uns referents comuns que des de ben petits permeten que els lectors s’identifiquin com a membres de la mateixa societat”. Destaca també la importància de “lectures que conformen l’imaginari col·lectiu d’un país. Partint d’aquella dita que diu “pensa en universal, però actua en local”, no ens podem oblidar que contes com en Patufet o La rateta que escombrava l’escaleta han esdevingut i ha de continuar sent els referents de la societat en la qual els nostres infants viuran. És una de les primeres formes d’integració social dels nens i nens del nostre entorn.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>