Gramàtica

L’hora de llengua a l’aula hem estat parlant de gramàtica.Varem començar amb el verb seguidament, el Nom, l’adjectiu i els Determinants.

• Verb

En primer lloc vam aprendre que un verb es l’acció. I que l’acció és la paraula més important de la frase.També varem aprendre que hi ha molts temps verbals per dir el verb com: present, passat, futur, infinitiu, gerundi, condicional i subjectiu.

• Nom

Hi han diferents tipus de noms: Propis/comuns, femenins/masculins, singulars/plurals, etc. Però hi ha una cosa que sí que tenen quasi tots en comú i és que tenen una arrel que és com comença la paraula. Per exemple: Peix si et vols referir que el peix és petit li afegeixes el -et (peixet),  gran -ot (peixot), a qui el ven a-ter/a (peixater/a)….

• Adjectiu

L’adjectiu en una frase el que fa és completar, qualificar, complementar o donar més informació al nom. Els adjectius han de coincidir amb el nom si el nom és femení l’adjectiu també  ho ha de ser, tu no pots dir la nena és guapo…has de dir la nena és guapa o el nen és guapo. Això també passa amb el plural o el singular.

• Determinant

Del determinant al igual que els altres hi han diferents articles en aquests cas hi han definits, indefinits i personals. Els definits són : el ,la, els, les. Els indefinits que és: un, una, uns, unes. I personals que corresponen a: en, la, l’.  Al igual que els adjectius el determinant també ha de correspondre les mateixes característiques que el nom.

Amb això finalitzem el blog de contingut de gramàtica d’aquest trimestre.