Mestres

• El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi.

Els mestres que arriben a l’escola, disposen d’un usuari @escolacalvet.cat.

La secretària de l’escola et dirà quina és la teva adreça electrònica.

En el següent videotutorial us expliquem aquest punt amb detall:

• Actualització del Noodes del centre.

Tot l’equip de mestres s’encarrega de penjar contingut al Nodes del centre. A continuació us hem preparat una guia on podeu veure com es fa. La teniu com a un tutorial de text i imatges i com a un videotutorial, el que us sigui més útil.

Si teniu qualsevol dubte, demaneu ajuda a la Comissió d’Informàtica. Si cal, la primera vegada que pengeu un article, us podem acompanyar.

Feu clic a la imatge per accedir a la carpeta del Drive on trobareu la guia en els dos formats.

• Portàtil docent.

El coordinador digital us farà entrega, si pertoca, del portàtil docent.

Per accedir haureu de posar el vostre usuari, que serà el mateix que utilitzeu a XTEC, però després de @ posareu edu.gencat.cat. És a dir usuarixtec@edu.gencat.cat. La contrasenya és la mateixa que useu per accedir al portal ATRI.

• Wifi de l’escola

Gencat_Ens_Edu → L’usuari i la contrasenya te la donarà el coordinador digital.

• Fotocopiadores

La secretaria de l’escola et proporcionarà un codi per enviar documents per imprimir des de l’ordinador a la impressora/fotocopiadora que utilitzem normalment.

Hi ha dues fotocopiadores:

Fotocopiadora de l’escola (imprimir, escanejar i fotocopiar): Funciona amb el codi que et proporcionaran. Per fer fotocòpies en color s’ha de demanar a direcció.

En el següent videotutorial us expliquem aquest punt amb detall:

Fotocopiadora del departament: Funciona de manera diferent. Us hem preparat un videotutorial perquè sapigueu com funcionen les dues impressores. Feu clic a la imatge per accedir a la carpeta del Drive on els podràs veure.

• Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA)

A l’escola utilitzem l’entorn d’aprenentatge Google Classroom per completar els objectius i continguts que volem assolir. Es comença a fer servir a partir de tercer de primària i es fa a través del correu corporatiu de l’escola.

• Tokapp

A més del correu electrònic, utilitzem l’app Tokapp com a via de comunicació entre el centre i les famílies. També s’empra per passar llista d’assistència. És una aplicació que es pot fer servir a un mòbil, a una tauleta o a un ordinador.

Hem preparat un petit videotutorial per saber utilitzar l’aplicació, feu clic a la imatge i el podreu veure!

• Llicències llibres digitals

Es proporciona un usuari i contrasenya per tenir accés als llibres digitals que utilitzem a l’escola.

Santillana → https://www.e-vocacion.es/site/idioma

• Incidències digitals

En cas d’alguna incidència en ordinadors, pantalles, pissarres digitals, programari, entre altres, cal enviar un whatsapp al coordinador digital.

Fem servir un grup de whatsapp del centre per comunicacions entre el professorat. L’equip directiu del centre en fa la gestió d’usuaris.