Alumnes

Tant si l’alumnat s’incorpora al centre de forma ordinària a l’inici de curs, com si ho fa durant el curs, se li proporcionarà  tota la informació relacionada al pla digital. Caldrà ser especialment curosos en els casos d’alumnat  nouvingut, on tindrà un paper cabdal el/la tutor/a de l’alumne per tal d’adaptar i adequar les informacions i els recursos de l’escola.

• El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi

L’alumnat que s’incorpora al cicle mitjà se li adjudicarà un correu electrònic, @escolacalvet.cat, ja que el centre disposa d’un domini G Suite for Education propi que es fa servir per treballar tant a l’aula com des de casa utilitzant el correu electrònic com una eina de comunicació entre escola- escola, escola-família.

El tutor o la tutora, quan sigui convenient, comunicaran a l’alumnat quin és el seu correu i la seva contrasenya.

Serà un correu per fer ús exclusivament en l’entorn acadèmic, i serà el que empraran els alumnes per accedir a les diferents eines i aplicacions digitals pròpies de cada curs (Gmail, Classroom, Google Docs, Canva, etc.).

En el següent videotutorial us expliquem aquest punt amb detall:

• Portàtil alumnes

Els alumnes de cicle superior disposen d’un ordinador per a treballar al centre. Aquest portàtil el cedeix la Generalitat de Catalunya, dins del seu pla d’educació digital.

El coordinador digital farà una sessió amb ells per explicar tot el necessari en referència a aquests ordinadors (usuaris, contrasenyes, procedència, connexió, etc.).

• Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA)

A l’escola utilitzem l’entorn d’aprenentatge Google Classroom per completar els objectius i continguts que volem assolir. Es comença a fer servir a partir de tercer de primària i es fa a través del correu corporatiu de l’escola.

En el següent videotutorial us expliquem aquest punt amb detall:

• Web del centre – Nodes / Xarxes Socials

Difusió de la pàgina web del centre i les xarxes socials i la seva utilitat com a eina per donar a conèixer les activitats del centre. Els alumnes han de transmetre a les famílies que el centre disposa d’aquestes vies de comunicació i exposició.

Clicant a les imatges podràs accedir directament!

• Incidències digitals

En cas d’alguna incidència en l’ordinador, l’alumne ha de comunicar-ho al tutor/a.