Famílies

• Aplicació Tokapp

Utilitzem l’app Tokapp com a via de comunicació entre el centre i les famílies. Aquesta aplicació és gratuïta. En cas que alguna família necessiti ajuda per entrar a l’aplicació Tokapp pot passar per secretaria.

A la reunió d’inici de curs, s’explicarà com descarregar i utilitzar aquesta eina.

• El centre disposa d’un domini G Suite for Education propi

L’alumnat que s’incorpora al cicle mitjà se li adjudicarà un correu electrònic, @escolacalvet.cat, ja que el centre disposa d’un domini G Suite for Education propi que es fa servir per treballar tant a l’aula com des de casa utilitzant el correu electrònic com una eina de comunicació entre escola- escola, escola-família.

El tutor o la tutora, quan sigui convenient, comunicaran a l’alumnat quin és el seu correu i la seva contrasenya.

Serà un correu per fer ús exclusivament en l’entorn acadèmic, i serà el que empraran els alumnes per accedir a les diferents eines i aplicacions digitals pròpies de cada curs (Gmail, Classroom, Google Docs, Canva, etc.).

És necessària l’autorització de la família per donar d’alta a l’alumnat com a usuari Workspace. Aquesta autorització la lliura el tutor en paper i s’ha de retornar signada.

En el següent videotutorial us expliquem aquest punt amb detall:

• Entorn Virtual d’Aprenentatge (EVA)

A l’escola utilitzem l’entorn d’aprenentatge Google Classroom per completar els objectius i continguts que volem assolir. Es comença a fer servir a partir de tercer de primària i es fa a través del correu corporatiu de l’escola.

• Portàtil alumnes

Els alumnes de cicle superior disposen d’un ordinador per a treballar al centre. Aquest portàtil el cedeix la Generalitat de Catalunya, dins del seu pla d’educació digital.

• Web del centre / Xarxes Socials

A les reunions d’inici de curs es proporciona informació de la pàgina web del centre i de les diferents xarxes socials que s’utilitzen per difondre les activitats que es realitzen al centre.

La pàgina web de l’Escola Calvet d’Estrella és el mitjà de difusió i comunicació principal entre el claustre i les famílies. En aquest espai web s’hi pengen articles sobre activitats de l’escola i informacions destinades a les famílies. També hi ha penjats documents importants de la nostra escola com el Projecte Educatiu de Centre (PEC), les Normes i Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC) entre d’altres.

Clicant a les imatges, hi podràs accedir!

• Imatge pròpia i de l’ús de serveis

És necessària l’autorització de la família per poder penjar imatges en les xarxes socials o a la web del centre. El tutor/a proporcionarà l’autorització en format paper.