Tasques de Setmana Santa 4t

TASQUES DE SETMANA SANTA (de 30m a 1h diària)

 

DISSABTE 4 D’ABRIL DIUMENGE

5 D’ABRIL

DILLUNS

6 D’ABRIL

DIMARTS

7 D’ABRIL

DIMECRES 8 D’ABRIL
 

Operacions

i

Geometria

 

 

 

FESTA

 

Menú i Piràmide de l’alimentació

 

Comprensió lectora

 

Música

 

 

DIJOUS

9 D’ABRIL

 

DIVENDRES

10 D’ABRIL

 

DISSABTE

11D’ABRIL

 

DIUMENGE 12 I

DILLUNS 13 D’ABRIL

 

DIMART 14 D’ABRIL

 

Problemes

 

 

Expressió escrita

 

Racons matemàtics

 

 

Plàstica

(Opcional)

 

Reflexió

 

  • DISSABTE 4 D’ABRIL:

Resol aquestes operacions

Les operacions escrites en horitzontal en una llibreta o en un full.

Una vegada fetes les operacions, podeu fer la correcció amb la calculadora.

3.203 + 2.329 =

4.139 + 258 + 14 =

16.267 – 3.019 =

2.034 – 346 =

4.507 X 6 =

6.351 x 45 =

896 : 7 =

5.358: 3 =

Geometria

LA TAULA DE SURF QUE ES VA TRANSFORMAR EN UN QUADRAT.

-La Júlia tenia una taula de surf que es va trencar en tres parts. En tornar-la la compondre es va equivocar i li va sortir un quadrat. Pots fer un quadrat amb aquestes tres peces?

Dibuixa la taula de surf (amb les mides donades), retalla i, després enganxa en un altre full el quadrat, si l’has pogut fer.

Imatge

  • DILLUNS 6 D’ABRIL

L’ALIMENTACIÓ

Dibuixa una taula com aquesta en un full o llibreta (en horitzontal t’anirà millor).  Si la pots imprimir,  copia i enganxa la taula en un document Word.  Ara, escriu durant la setmana el teu menú diari.

MENÚ SETMANAL

Dia de la setmana ESMORZAR MIG MATÍ DINAR BERENAR SOPAR
           
   

 

 

       
   

 

 

 

 

 

       
   

 

 

 

 

 

       
   

 

 

 

 

 

       
   

 

 

 

 

 

       
   

 

 

 

 

 

       

 

      PIRÀMIDE DE L’ALIMENTACIÓ

La piràmide mostra d’una manera gràfica, senzilla i entenedora quins aliments i quantitats són els adients per a una alimentació saludable en la nostra vida quotidiana.

Link del pòster:

http://salutpublica.gencat.cat/.content/minisite/aspcat/promocio_salut/alimentacio_saludable/02Publicacions/pub_alim_salu_tothom/piramide_alimentacio_saludable/poster_piramide.pdf

Link d’un vídeo explicatiu de la piràmide:

https://www.gencat.cat/big/visormedia/base/index.html?type=default&idBig=8786025812020413&idNice=bb3959cc402e9e817f2c&subt=true

  • En motiu del confinament pel COVID-19 ens han canviat a tots l’estil de vida. En general, només podem sortir a comprar aliments. Pregunta a casa quins han estat els aliments de la última compra, (uns 10 productes com a màxim), i escriu la llista en un full blanc, llibreta o document Word.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

  • Ara classifica els aliments de la teva llista a la piràmide seguint el model de la piràmide alimentària de la imatge anterior.

Primer,  hauràs de dibuixar  la piràmide en un full o llibreta, o si vols,  també la pots copiar i imprimir en un document Word. Després classificar els aliments comprats. Ho podràs fer  mitjançant un dibuix i a sota escriure el nom de l’aliment.

 

  • DIMARTS 7 D’ABRIL

Comprensió lectora

  • Obriu el document Word – Comprensió lectora. Escriviu en un full o llibreta el número de cada pregunta i escriviu la resposta al costat. Si podeu, imprimiu el document a casa.
  • comprensio lectora

Us passarem el solucionari  el dia 14 d’abril.

  • DIMECRES 8 D’ABRIL

Música

PERCUSSIÓ AMB GOT DE PLÀSTIC:

Agafeu un got de plàstic d’aquests típics de festa major, si no en teniu una ampolla de plàstic també pot servir. Sigueu enginyosos! Només heu de seguir les instruccions d’aquest senzill tutorial. (Vídeo adjunt)

 

Quan tingueu ben après el ritme podeu cantar a sobre la proposta del tutorial o la cançó que més us agradi. Penseu que no podeu perdre el ritme! I podeu enviar-me el resultat en forma de vídeo o àudio a egrifol3@escolatorrellauder.cat

 

  • DIJOUS 9 D’ABRIL

Problemes

Llegeix  i còpia cada problema i pensa si és una situació que té solució o no.

Respon cada vegada SÍ o NO, i a sota explica el per què.

1.- La Mónica té 48 anys.

Ara fa 50 anys va començar a anar a l’escola.

Quants anys tenia llavors?

__________________________________________________________________________________

2.- Un nen té 30 bales i juga tres partides:

En la primera, en guanya 5 i en la segona, en guanya el triple. Al final en té 30.

Què li ha passat a la tercera partida?

__________________________________________________________________________________

3.- Tres amics necessiten 40 cromos per jugar.

El primer amic en té 15 cromos i el segon amic en té 10 menys.

Quantes n’hauria de portar el tercer amic per completar tot el joc?

__________________________________________________________________________________

 

  • DIVENDRES 10 D’ABRIL

IMPORTANT: Aquesta activitat  d’EXPRESSIÓ ESCRITA s’ha d’enviar a la TUTORA.

Cóm?  Hi ha diferents possibilitats:

  1. Fer una foto de la redacció amb el mòbil i enviar-la al correu de la tutora.
  2. Fer un document Word i adjuntar-lo en un missatge i enviar-li a la tutora.
  3. En el bloc de l’escola, al bloc concret de 4t busca l’article que posi “Expressió escrita 4t-Activitat preferida”. Envia un comentari escrivint la teva redacció.

Expressió escrita

Entreu al bloc de l’escola i mireu els articles publicats. Penseu de les activitats que hagueu participat quina ha estat la que més us va agradar.

Expliqueu en un full quan i on va ser, qui va participar i en què consistia. Finalment escriu el per què l’heu escollit i si modificaríeu alguna cosa.

Ha de tenir un màxim d’unes 8  línies.

 

  • DISSABTE 11 D’ABRIL

Racó de matemàtiques

Podeu jugar a jocs de taula que tingueu a casa però sinó podeu jugar aquest joc online:

Plàstica

  • Podeu dibuixar un ou de Pasqua i decorar-lo com més us agradi.  També teniu l’opció de bullir i pintar-los amb pintures.

Us deixem unes imatges amb diferents tècniques.

 

 

  • DIMARTS 14 D’ABRIL

Reflexió

Observant el teu menú setmanal contesta el següent qüestionari. Senyala amb una creu la resposta que s’aproximi més al que consumeixes tu.

Pots copiar les preguntes i contestar-les en un full o bé copiar la taula i imprimir-la en un document Word.

QÜESTIONARI SI NO A

VEGADES

 

1.Menges de 3 a 5 peces de fruita al dia?

     
 

2.Consumeixes 2 hortalisses al dia com a mínim?

     
 

3.Menges 3 o 4 vegades llegums a la setmana?

     
 

4.Consumeixes 1 grapat de fruita seca al dia?

     
 

5.Beus sempre aigua durant els àpats?

     
 

6.Utilitzeu oli d’oliva?

     
 

7.Consumeixes aliments de proximitat?

     
 

8.Beus begudes ensucrades?

     
 

9.Prens “bolleria”?

     
 

10.Menges carn de vedella dues vegades per setmana?

     
 

11.Menges ous 2 o 3 vegades per setmana?

     
 

12.Consumeix peix 2 o 3 vegades per setmana?

     
 

13.Menges embotits cada dia?

     
 

14. Consumeixes iogurts, formatges i llet 1 a 3 vegades al dia?

     

 

 

 

  • Accedeix al link i llegeix atentament aquest fullet de petits canvis per menjar

 

http://salutpublica.gencat.cat/web/.content/minisite/aspcat/promocio_salut/alimentacio_saludable/02Publicacions/pub_alim_salu_tothom/Petits-canvis/materials/Fullet-Petits-canvis.pdf

 

  • Un cop contestat el qüestionari observant el teu menú i llegit aquest text quines modificacions creus hauries de fer a la teva dieta perquè fos més saludable?
  • Un cop que has llegit aquest text i has omplert el qüestionari observant el teu menú,

 

RESPON:

Quines modificacions creus hauries de fer a la teva dieta perquè fos més saludable?

Quins petits canvis podries fer?

(Pots contestar en un full, llibreta o document Word).

Link de consulta:

https://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/

 

IMPORTANT: Aquest ÚLTIM APARTAT D’AQUESTA ACTIVITAT, (Quines modificacions creus hauries de fer a la teva dieta perquè fos més saludable? Quins petits canvis podries fer?), s’ha d’enviar a la TUTORA.

Cóm?  Hi ha diferents possibilitats:

  1. Fer una foto de la teva resposta amb el mòbil i enviar-la al correu de la tutora.
  2. Fer un document Word i adjuntar-lo en un missatge i enviar-li a la tutora.
  3. En el bloc de l’escola, al bloc concret de 4t busca l’article que posi “4t Reflexionem sobre la nostra alimentació”. Envia un comentari escrivint la teva redacció.

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>