Llauderet

Nom:images Llauderet Gratacels
Alçada: 3,15m
Colla: Colla Gegantera del CEIP Torre Llauder
Població: Mataró (Pla d’en Boet)
Constructor: José Bedmar
Any: febrer de 1997

En Llauderet representa la figura d’una simpàtica torre (sense braços i amb una aranya penjant inclosa), culminada amb una gran senyera. Aquesta curiosa forma fa referència al nom de l’escola on va ser ideat, creat i a la qual representa pels barris de Mataró.

El pare d’un dels alumnes, José Bedmar (constructor també anys enrera d’en Tabalot), va proposar a l’escola la creació d’un gegant l’any 1996, quan les colles geganteres formades en escoles públiques encara eren una novetat. Bedmar mateix, amb l’ajuda d’altres membres de l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) de l’escola, es va encarregar de dissenyar-lo i construir-lo. Finalment, el gegant Llauderet Gratacels va sortir per primera vegada el 23 d’abril de 1997, coincidint amb la festa de Sant Jordi.

Aquest gegant té el nom de Llauderet Gratacels, escollit arran d’una enquesta feta entre l’alumnat, i que fa referència al nom de l’escola i a la seva alçada, més de tres metres (sense comptar la senyera, és clar). Hem de dir que el gegant original era més baixet, peró a l’any 2002 la colla l’ha fet creixer gairebé un metre, donant-li així una imatge més esvelta i apropiada per a una torre.

En aquest enllaç trobaràs tota la informació sobre l’activitat d’en Llauderet Gratacels: