BENVINGUDES A L’ESCOLA SANT MARC!

Navegueu pel menú per veure les publicacions de cada cicle i curs.

PESSEBRE VIVENT DE L’ESCOLA

Malgrat el COVID hem pogut gaudir del nostre ja tradicional pessebre vivent, prenent les mesures oportunes. Agraïm a tots i a totes els que ens heu ajudat a fer possible aquest esdeveniment: alumnes, equip de mestres, mares, pares, Aldo, Anna, brigada de l’ajuntament… Sense la vostra ajuda no hauria estat possible.   Veure la felicitat dels nostres alumnes no té preu. Tot i això, us hem trobat molt a faltar. Per aquest motiu i perquè també pugueu gaudir del nostre pessebre hem elaborat aquest vídeo. Esperem que us agradi molt! 

Aprofitem per desitjar-vos molt bones festes, molta salut i felicitat!

EL CONTE DEL TIÓ I LA SESSIÓ EN PAPER A PSICOMOTRICITAT

Hola famílies!

La setmana passada, vam fer la última sessió de psicomotricitat d’aquest trimestre. Va ser una sessió diferent i especial; vam explicar el conte de perquè el tió és màgic per Nadal i vam acabar jugant amb paper de vàter, va ser màgic que caigués neu a la classe de psicomotricitat. Mireu què divertit va ser!!

CALENDARI D’ADVENT PER LA COHESIÓ DE GRUP

Hola famílies!

Aquests dies hem estat fent el calendari d’advent. En aquesta ocasió, la nostra companya Rocio, la mestra de P5, ens va donar una idea molt bonica que era, fer un calendari d’advent per millorar la cohesió de grup.

Entre d’altres coses, hem fet una teranyina de paraules boniques, ens hem fet abraçades, hem fet la carta als reis, hem cantat cançons, hem ballat música nadalenca, hem fet el joc de les cadires cooperatius, etc.

Mireu què bé ens ho hem passat!

 

LA PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA A L’ESCOLA: LES ASSEMBLEES

El curs 17-18 a l’escola, a partir d’una situació real d’una voluntat de participació, l’alumnat de cicle mitjà es va plantejar implicar-se en l’organització del treball, en la convivència i en la vida del centre. Aquest alumnat va realitzar un projecte a través de la metodologia d’aprenentatge basat en la resolució de problemes (ABP) partint de la pregunta que es van formular: Com ens podem organitzar per participar a la classe i a l’escola? Fruit d’aquest treball es van definir i recollir diferents les formes de participació: L’assemblea d’aula i l’assemblea de delegats d’escola.… Llegeix més»

LA PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA AL MUNICIPI: EL CONSELL D’INFANTS

El dia 20 de novembre es va fer l’acte de constitució del Consell d’Infants i d’acceptació dels càrrecs, per part dels consellers/es escollits. Aquest acte va estar presidit per la regidora d’educació de l’Ajuntament de Gironella, la Sra. Lurdes Roset i va comptar amb la presència dels grups d’alumnes de cicle superior de les tres escoles del municipi.… Llegeix més»

AMBIENTS INNOVAMAT

Hola famílies!

Com ja sabeu, dos tardes a la setmana fem ambients a P3. Dintre de la proposta INNOVAMAT, treballem diferents ambients per desenvolupar continguts matemàtics.

Aquestes últimes setmanes, la formiga Petra i la cuca de llum Bor, ens han proposat fer dos ambients: un de construcció de cotxes i un altre de rampes. En aquesta ocasió hem pogut treballar a nivell manipulatiu i vivencial aspectes com:

  • Cossos o elements rodons
  • Igualtat de la mida de les rodes
  • Elements fixes i mòbils
  • Inclinació de les superfícies

Però és que, a més a més, ens ho hem passat d’allò més bé!

Mireu, mireu…

OBSERVEM ELS CARGOLS!

Hola famílies!

Els nens i nenes de P4 hem pogut observar de ben a prop els cargols que vam trobar els primers dies al pati de l’escola. 

Amb les lupes hem mirat com són els ulls, la boca, les banyes, la closca… Per no perdre’ns cap detall! Encara hem de descobrir moltes més coses dels nostres cargols, però aquests dies gaudim d’allò més tocant-los i observant-los!

Fins aviat!

LA SIMETRIA A PARTIR DE L’OBRA DE SALVADOR DALÍ

Hola famílies!

Dintre de la proposta matemàtica d’Innovamat, treballem diferents conceptes, als ambients que fem els dimecres i els divendres a la tarda.
En aquesta ocasió, els nens i les nenes de P3 han construït una creació plàstica, a partir de l’obra “Sala Mae West” de Salvador Dalí.
D’una forma molt vivencial, hem treballar la simetria, les proporcions i la coherència amb la realitat.
Mireu què bé ens ho hem passat!!