Presentació

A l’escola Sant Marc de Cal Bassacs hem estat seleccionats de nou per un projecte ERASMUS K120 SCH, presentat el curs 23/24. Aquest programa és finançat per fons europeus i coordinat pel SEPIE, organització depenent del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades espanyol.

El centre, en aquests moments ja està portant a terme un Projecte Erasmus K122 SCH de curta durada que permet a l’alumnat de sisè de primària desenvolupar un Projecte d’intercanvi compartit amb una escola de Jalaa (Finlàndia), que inclou una estada d’una setmana a aquest país. També, diversos docents es desplaçaran a fer formació a Pistoia (Itàlia) per observar les escoles d’educació infantil i el seu procés d’acollida i a Finlàndia per conèixer el seu sistema educatiu en les diferents etapes. Així mateix, dues docents finlandeses es van desplaçar al centre de cal Bassacs per fer job shadowing, és a dir, aprenentatge per observació de les metodologies d’ensenyament-aprenentatge.

En la trajectòria del centre també hem participat en una convocatòria d’auxiliar de conversa que va ser seleccionada i duta a terme amb èxit durant un curs escolar. Així mateix es van presentar i van ser seleccionats dos projectes en dues convocatòries del programa Estades de Primavera. Aquests van permetre beneficiar-se els alumnes de cicle superior del centre de dos setmanes d´immersió lingüística en llengua anglesa.

El 2019 també vam ser seleccionats per participar al projecte KA101 Mobilitat de personal d’Educació Escolar. El seu impacte aplicat al centre va suposar lobertura a la internacionalització del centre i un inici de transformació pedagògica i organitzativa.
Finalment, aquest 2023 amb el projecte de curta durada per a la mobilitat de l’alumnat i personal d’educació escolar KA122 (“Convertint la cooperació en oportunitats d’aprenentatge”) permetrà continuar el procés de transformació educativa així com millorar la inclusió oferint igualtat doportunitats a lalumnat.

Per al nostre centre, format per una gran diversitat d’alumnat tant pel que fa a situacions socioeconòmiques desafavorides, culturals i necessitats de suport educatiu, aquestes accions són una gran oportunitat per garantir l’equitat i la inclusió de la comunitat educativa. El seu impacte ha estat reflectit en una progressió dels resultats acadèmics en general i especialment en llengua anglesa. De la mateixa manera, aquestes activitats enriqueixen els docents del centre en l’àmbit metodològic a partir de reflexions i avaluacions individuals i de grup, permetent progressar en la competència limgüística segons el marc de referència europeu.