LA PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA AL MUNICIPI: EL CONSELL D’INFANTS

Enguany continuem participant en el projecte del Consell d’Infants del municipi de Gironella. Aquest consell és un òrgan constituït per 11 alumnes de 5è i 6è de les escoles de la població, Escola Gironella, FEDAC i Escola Sant Marc, i presidit per la regidora d’educació. La composició ve determinada pel número de regidors i regidores del govern municipal. Per aquest motiu, a la nostra escola, tenint en compte la quantitat de població de Cal Bassacs, li corresponen 3 consellers/es, 1 de 5è i 2 de 6è.

A començament de curs es va iniciar un procés de participació democràtica amb les eleccions dels representants al Consell d’Infants. L’alumnat de cicle superior va escollir al Francisco de 5è, a la Carla i al Nil de 6è, que representaran a l’escola Sant Marc durant el curs 20-21.

El dia 20 de novembre es va fer l’acte de constitució del Consell d’Infants i d’acceptació dels càrrecs, per part dels consellers/es escollits. Aquest acte va estar presidit per la regidora d’educació de l’Ajuntament de Gironella, la Sra. Lurdes Roset i va comptar amb la presència dels grups d’alumnes de cicle superior de les tres escoles del municipi. En aquesta sessió la regidora va agrair la presència de l’alumnat, va informar sobre els projectes del curs passat i de l’estat de l’escape room de la casa de l’amo de Viladomiu Nou, “El secret de la torre”. Després va donar la paraula a l’alumnat dels diferents centres, per tal de que fessin aportacions sobre temes que voldrien proposar pel treball d’aquest curs. Majoritàriament, els consellers dels diferents centres, van coincidir amb la necessitat de poder comptar amb l’opinió dels nens i nenes de les seves escoles. Aleshores, la regidora va proposar el tema dels camins escolars com a possibilitat, idea que van recollir els representants. Finalment, la regidora va agrair la participació de tothom i va comunicar que s’agendaria una reunió, al mes de desembre, per parlar d’aquesta proposta i de les que sorgissin a les escoles. Aquesta reunió podria tenir un format presencial, on la regidora es reuniria amb els representants de cada escola o bé un format online, tot dependria de l’evolució de la pandèmia i de les mesures decretades pels organismes competents.

Constitució del Consell d’infants municipal