Fem la volta al món durant la Setmana Cultural

Durant els dies 23, 24, 25 i 26 d’abril l’escola Sant Jordi ha celebrat la tradicional Setmana Cultural que ha tingut com eix transversal “La volta al món”, tema comú del projecte d’escola d’aquest 2018-2019.

Aquesta setmana és molt especial. Els nens i nenes aprenen competencialment, s’ho passen d’allò més bé, es viuen un munt d’experiències i es fa partíceps a les famílies. Voleu veure què hem fet exactament?

Dimarts, 23 d’abril, aprofitant el dia de Sant Jordi, vam celebrar els Jocs Florals. L’alumnat de 6è va presentar l’esdeveniment, es van llegir algunes produccions literàries elaborades pels nens i nenes i es van entregar els diplomes. D’altra banda, cal destacar que durant aquest curs s’ha dut a terme una renovació i reestructuració de la biblioteca a la què ja l’hem posat un nom. En aquest sentit, es va fer un concurs on tota la comunitat educativa va tenir l’oportunitat de participar fent la seva proposta. Un cop valorades les diferents aportacions per part de l’equip docent, es va escollir el nom: La biblioteca encantada; proposat per l’alumne Iván Guerrero del grup de 4tA.

Felicitats a tothom per la vostra participació i, en especial, als guanyadors i guanyadores!

Així mateix, el dilluns es va dur a terme l’intercanvi de llibres que consisteix en que cada infant ofereix un llibre que sap que pot agradar algun nen o nena de la classe i rep un altre que hagi escollit entre els que han aportat els seus companys/es. Qui millor que ells i elles per saber quin llibre pot agradar??

Durant la resta de dies vam fer l’activitat del conta contes, una activitat súper interessant on les famílies expliquen un conte o fan una obra teatral dirigida a l’alumnat, qui gaudeix, participa i escolta amb molta atenció. Als infants i a l’equip de mestres ens encanta aquesta activitat ja que considerem que estreta els tan necessaris vincles amb les famílies, afavoreix l’autoconcepte i l’augment d’autoestima dels infants, alhora que fomenta la pràctica i el gust per la lectura. Pares, mares, avis, àvies, cosins, cosines, germans, germanes…, aprofiteu sempre que sigui possible!

Aquí deixem algunes fotos de les famílies conta contes que van participar i de la cara d’atenció i il·lusió dels nens i nenes.

Moltíssimes gràcies, de tot cor!

Així mateix, durant aquesta setmana vam rebre la visita de diverses autores i il·lustradors de llibres. Per exemple, a les classes de 1r va venir Gemma Armengol, l’autora de la col·lecció “Les bestioles del jardí” i a les de 2n va venir l’il·lustrador Valentí Gubianas que ens va delectar amb els seus dibuixos.

Durant la visita, els infants van poder compartir impressions sobre la lectura, dubtes, suggeriments, experiències… Som molt afortunats i afortunades!

També vam dur a terme diverses activitats i tallers relacionats amb la volta al món i el dia de Sant Jordi. Per exemple, a l’àrea d’educació física es van dur a terme diversos jocs de millora de les habilitats motrius que van permetre als infants repassar conceptes com els noms dels vaixells i persones que van fer aquesta volta; fins i tot ens vam inventar una salutació pròpia de cada vaixell. D’altra banda, cal destacar el taller l’elaboració de roses de que van fer a cicle inicial.

A mode de cloenda, el divendres va tenir lloc la tan esperada gimcana: Ens engresquem a fer la volta al món? Una activitat que fomenta la convivència i el treball cooperatiu dels nostres nens i nenes. Per dur-la a terme vam organitzar l’alumnat en diferents grups on vam barrejar infants de diferents classes (al matí les de primària i a la tarda les d’infantil). Vam organitzar la gimcana en estacions, cadascuna de les quals s’identificava amb un dels punts en què els vaixells van passar i implicava un repte cooperatiu a desenvolupar. Un cop assolien el repte a cada estació, el docent assignat li signava una de les peces del puzzle que el grup portava a un sobre, i en finalitzar “la volta al món” tot el grup havia de muntar el propi puzzle.

Així mateix, cal destacar la col·laboració dels nois i noies de l’institut Montmeló en l’estació del pinta-cares.

Adjuntem algunes fotos de l’esdeveniment:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *