Reflexió dels alumnes de 1r, sobre el dia de les Llengües Maternes

El dia 21 de febrer a l’escola vam celebrar el dia Internacional de les Llengües Maternes, vam realitzar diverses activitats relacionades amb el tema.
Al finalitzar les activitats vam dur a terme una activitat que ens va ajudar a reflexionar del perquè és tant important la resta de llengües i sobretot el respecte envers totes les llengües que actualment hi ha al món i les persones que les parlen.
Vam projectar un conte, escrit en llengua romanesa, i evidentment la majoria de nosaltres no sabíem el que hi deia, inclús ni sabíem quin era el títol del conte, llavors d’aquí va sorgir el col·loqui i la gran reflexió que vam fer tots junts, si no haguéssim tingut tres companys que saben i parlen romanès a casa seva, perquè les seves famílies procedeixen de Romania no haguéssim pogut entendre el conte.
Ells, el Marc, l’Alexandra i la Sofia poc a poc ens anaven dient el significat de les paraules del conte, i gràcies a ells vam poder entendre i aprendre un conte nou en una llengua que no era la nostra, gràcies a la multiculturalitat de llengües, i la sort de poder tenir companys i companyes que saben i parlen altres llengües.

Moltes gràcies!