ENS VISITA UNA FISIOTERAPEUTA

Els alumnes de 1r, a Medi Natural  estem treballant la unitat de ” Tenir cura del nostre cos”, en aquesta unitat hem après bastants conceptes relacionats en diferents àmbits, com l’alimentació, els hàbits saludables i la higiene com a concepte des de diferents vessants.

Aquesta setmana estem treballant com podríem millorar la nostra higiene postural a l’aula i alhora en el nostre dia a dia, per tal de prevenir possibles lesions, com mals de cap, d’esquena, e inclús lesions a nivell visual.

Ens ha visitat la Sra. Meritxell Caselles, la fisioterapeuta de l’ EAP, que ens ha aconsellat una sèrie de mesures bàsiques per tal de millorar la nostra higiene postural a l’aula. Ha sigut una passada!, ja que la nostra classe semblava un mercat de cadires, hem buscat cadires per tota l’escola fins que ha trobat la cadira correcta per a cada un de nosaltres, en funció de diversos criteris. També ens ha facilitat suports per recolzar el peu.

Volem compartir amb vosaltres alguns dels consells que ens ha ensenyat per tal d’ajudar-vos a millorar la vostra postura corporal quan estigueu asseguts:

• Els peus han d’estar recolzats a terra, o damunt un suport pla.
  • Els genolls, han d’estar situats a nivell dels malucs (formant angles de 90 °)
  • Hem de tenir l’alçada de la cadira correcta
  • La nostra posició ha de ser còmoda i afavorir la curvatura natural de l’esquena.

Alhora, la Sra. Meritxell ha trobat en algun company de la classe una sobrecàrrega a  l’esquena, i sobretot a les nostres mestres, que els hi ha aconsellat  assistir al fisioterapeuta cada 15 dies. Ha estat molt interessant.

Moltes gràcies Meritxell, quan ens tornaràs a visitar, veuràs que hem dut a terme tots els consells que ens has explicat.

Els alumnes de 1r

Cliqueu a la imatge per veure les fotos