CM. Els batecs del cor, en descobrim la força

A 3r. aprofitem les hores de medi per desplegar un projecte globalitzat en què ens preguntem si l’escola és un entorn saludable.

Hem començat el projecte definint què entenem per salut i hem acordat que salut és molt més que manca de malaltia. La salut implica benestar en tots els sentits, en el físic, en l’emocional i també en el social.

El tema és complex i llarg així que hem començat per fer recerca en l’àmbit físic de la salut. Ha estat així com hem acabat observant com els alumnes de 5è fan activitat física i com el moviment els ha provocat un canvi en el ritme i la intensitat dels batecs del cor.

Després hem esbrinat com és el cor, quina forma té, on està situat, quin paper juga en l’aparell circulatori i com és d’important. Els batecs ens ha interessat especialment, ja que hem vist que l’esforç que ha de fer el cor per bategar sense parar és molta, és un òrgan incansable que impulsa la sang i fa possible que el sistema circulatori distribueixi nutrients i oxigen a totes les cèl·lules del nostre cos.

En aquest sentit, hem fet una pràctica: hem muntat un sistema de bombeig molt simple, però que ens ha servit per adonar-nos com amb un moviment rítmic com el dels batecs és possible impulsar un líquid. És així com hem entès la constant activitat del nostre sistema circulatori.