1r premi a la prova de camp. (2a fase/Fem Matemàtiques 24)

El passat dijous 24 d’abril el grup de 5è format per Jana Fernàndez, Endika Vidal, Elsa Carné i Mar València van guanyar la prova de camp de la 2a fase del concurs “Fem Matemàtiques” que es va desenvolupar a l’Institut Joan Guinjoan de Riudoms. Aquest grup ja va aconseguir una meritòria classificació per aquesta 2a fase i quedar primers en la seva categòria a la prova més competencial, la del treball de camp, és tot un èxit.

Durant la jornada els diferents grups d’alumnes de tots els centres classificats van haver de superar diferents proves. La primera és una prova ràpida per equips, la segona la prova de camp on calen aplicar destreses matemàtiques sobre problemes de la realitat en espais del municipi, i per acabar una prova individual.

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de cinquè i sisè de Primària i de tota l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè  i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. Aquest any, com a novetat, també participaran els alumnes de tercer i quart d’ESO. L’activitat permet als alumnes accedir a l’Olimpiada Matemática Nacional que organitza la FESPM