Timbre musical – Aquesta setmana escoltem…

Hola a tothom,

Al llarg d’aquesta setmana estem escoltant la cançó:  “Somewhere over the rainbow”, una versió del 2011 del cantant Israel “IZ” Kamakawiwo’ole… amb ukelele.

És una cançó que hem sentit mil vegades però no sabem res de la història de “over the rainbow”, voleu descobrir-la amb nosaltres?

La cançó original va aparèixer per primera vegada a la pel·lícula “El mago de Oz”, l’any 1939, la cançó original va ser composada per Harold Arlen, la música i Edgar Yipsel Harburg la lletra.

Aquesta cançó va resultar guanyadora d’un Òscar a la millor cançó original el mateix any, 1939.

Sembla ser que aquesta cançó va ser especialment escrita per a Judy Garland, protagonista de la pel·lícula.

Ara que tots tenim en ment aquella expressió de TOT ANIRÀ BÉ i que tenim l’arc de Sant Martí tan present, aquesta lletra ens ho recorda.

Aquí teniu la lletra en anglès (original) i la lletra traduïda al català: