Els escacs i la robòtica pel raonament matemàtic – POEFA

Els escacs i la robòtica són eines del raonament lògico-matemàtic, fonamentals en qualsevol tipus de problema de la vida quotidiana. La imaginació i la creativitat es posen en funcionament en una mena d’intercanvi mental amb l’adversari (en el cas dels escacs) i per superar diversos reptes per obtenir una finalitat (en el cas de la robòtica).

Hi ha una estimulació contínua del cervell que afavoreix l’agilitat mental i que és molt necessària per tenir un bon ensinistrament del pensament i una actitud oberta vers l’aprenentatge matemàtic i la trobada ràpida de solucions a diversos plantejaments o problemes.

L’objectiu principal de treballar les matemàtiques amb tallers de reforç, racons, escacs i robòtica sorgeix de la necessitat de millorar aquestes capacitats en els/les nostres alumnes per tal de millorar els seus resultats educatius i engrescar-los en l’estima i valor a aquesta àrea de coneixements tan necessària.

Amb la concessió d’aquest ajut POEFA (Projecte per afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat) del Departament d’Educació, el Ministeri d’Educació i el Fons Social Europeu, al centre podrem garantir el desenvolupament del projecte d’escacs i robòtica pel raonament matemàtic pels cursos de 5è i 6è.  Endavant amb el pensament !