Projecte OLIKLACK – Recollida d’oli usat

Fa ja 11 anys que som Escola Verda.  Fruit del treball de tots aquests anys hem estat recollint dades mesurables dels beneficis que implica la relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.  El nostre centre té un comitè mediambiental que es reuneix periòdicament i que està representat per alumnes de l’escola, professorat, equip directiu, membres del personal PAS i de l’ajuntament i que, des de fa molts anys vetlla per transmetre tots aquests valors i maneres d’actuar a l’alumnat de l’escola Pau Casals.  Fem reciclatge i recollida selectiva de residus, vetllem perquè any darrera any es mantinguin aquests trets d’identitat mediambiental que ens defineixen i així cada vegada es pugui conscienciar a més gent que hem de cuidar el nostre planeta.

Mantenir aquestes actuacions no és tasca fàcil, requereix del recordatori i les accions conjuntes de tota la comunitat educativa.  Formem part de la Xarxa d’Escoles Verdes i assistim als seminaris de sostenibilitat.

Pel reconeixement d’aquest projecte de Protecció mediambiental ens hem centrat en la recollida d’oli usat que fem des de fa 9 anys i que aporta unes dades objectives d’estalvi energètic i prevenció de la contaminació, tant de l’aigua, com del CO2 no emés a l’atmosfera, així com el benefici social i la generació de llocs de treball i producció de biodièsel.  Com que fa molts anys que ho fem i la nostra voluntat és continuar ajudant a millorar el nostre planeta, presentem la nostra feina per si pot ser  difosa per així també poder engrescar a altres centres a afegir-se a la proposta i COMPARTIR així les BONES PRÀCTIQUES.

Una de les coses més maques que té portar a terme aquest projecte al llarg d’aquests anys és, sens dubte, la participació activa de totes les famílies de l’escola que cada any contribueixen així a la millora del medi ambient i a l’estalvi energètic.

Totes les famílies reben un contenidor per posar l’oli usat (claki) i setmanalment, cada dimecres, poden portar l’oli a l’escola on els alumnes de cicle superior, normalment són alumnes de 6è, fan la recollida, el recompte i mantenen un control de les estadístiques.  El fet de fer partícip a tota la comunitat educativa ens fa avançar en la cohesió com a escola i mantenir accions conjuntes, que pensem que cada vegada són més necessàries, amb les famílies, que, així incorporen a la seva vida quotidiana petites accions que en el seu conjunt fan que es millori molt la vida diària.  Al llarg d’aquests anys i fent el recompte dels litres d’oli usat no vesats a l’aigua, realment ens sentim orgullosos d’aportar el nostre petit gra de sorra en la millora i manteniment del planeta.  Aquí us deixem unes dades representatives per reflexionar i també tota la informació del projecte OLICLAK

Projecte Claki

Tríptic informatiu oli