2ª reunió del comitè mediambiental de l’escola – EXPOSICIÓ ALUMNES DE CICLE INICIAL

Josep Santana de 1rA, Joana Alamillos de 1rB, Adrián Arjona de 2nA, David Albalate de 2nB i Júlia Calle de 2nC, tots ells representants de C. Inicial en el Comitè mediambiental, ens han fet una exposició del treball que han realitzat a les seves classes:

Josep, utilitzant un mural, ens ha explicat com s’han de separar els residus en els diferents contenidors. Ens ha recordat quin tipus de material es recicla en el contenidor blau, en el groc, en el marró, en el verd i en el gris. També ens ha donat les raons principals per les quals hem de reciclar:

  • Per no contaminar
  • Per no malgastar la natura

Joana, ens ha mostrat un mural que han fet a la classe en el que es pot veure com aprofiten la llum del sol per estalviar energia. Sempre es fixen en el temps que fa i la il·luminació de l’aula abans d’encendre el llum, i quan ho fan segueixen molt bé els consells de l’Electa:

1r pas: quan fa sol aixequem bé les persianes i cortines per a que entri la llum solar,

2n pas: Si fa una mica núvol premem l’interruptor de color groc que encén els llums més allunyats de la finestra.

3r pas: Si gairebé no hi ha sol premem a més a més l’interruptor vermell i engeguem tots els llums de l’aula.

Adrián, ens ha explicat una idea genial que han tingut a C. Inicial per promoure l’ús de la carmanyola i facilitar la seva recollida a l’hora del pati.

Cada classe té una galleda per les carmanyoles amb l’etiqueta del curs corresponent. Hi ha un encarregat/da que treu la galleda al pati. Cada nen/a quan acaba d’esmorzar pot deixar la seva carmanyola a la galleda. Després del pati es porta a l’aula i es reparteix.

En el power-point que ens ha mostrat hem pogut veure fotos molt interessants de com ho fan.

David, també ha portat un power-point sobre com apliquen LES TRES R a la seva classe. Quan pensem en “residus” hem de tenir molt clar quin és l’ordre a seguir si de debò volem tenir cura del medi ambient.

1ª R – REDUIR: Per exemple encendre els llums només quan fa falta, tenir cura del material per a que duri més, …

2ª R – REUTILITZAR: Donar altre ús o allargar la vida dels objectes. Per exemple fer manualitats amb  rotlles de paper de W.C., reutilitzar els llibres de lectura, fer servir els fulls per l’altra cara…

3ªR – RECICLAR: Quan finalment hem de llençar el material de rebuig ho fem en els contenidors corresponents per a que siguin reciclats.

Ha acabat la seva exposició amb una cançó molt divertida “Reducir, reutilitzar, reciclar”

Clica aquí si vols escoltar la cançó

Júlia, ens ha parlat del paper d’alumini.

En el seu power-point hem pogut observar a través de fotografies tot allò que ens anava explicant:

  • El Paper d’alumini s’extreu de la bauxita.
  • L’extracció de la bauxita provoca la destrucció de boscos.
  • La fabricació del paper d’alumini provoca contaminació atmosfèrica i gran consum d’energia.
  • Els més afectats són els països del 3r món.

A tot el Cicle Inicial han recollit el paper d’alumini que han fet servir per embolicar els esmorzars i l’han deixat en una capsa. Ha estat molt poc perquè la majoria utilitzen carmanyola. Júlia ens ha dit que voldrien aconseguir que aquella capsa estigués buida.

Després d’aquesta exposició tan interessant, entre tots els representants del comitè hem elaborat uns punts per resumir allò que considerem més important i que cal recordar a tots els companys/es de classe:

 L’oli, millor al claki que a l’aigüera.

  1. No cal portar paper d’alumini. Millor si fiquem l’esmorzar en una carmanyola, no produirem residus.
  2. Estalviem energia i, sempre que puguem, aprofitem la llum del sol.
  3. Deixar els residus als seus contenidors o a la paperera. També ho hem de tenir en compte a l’hora del pati. Penseu que moltes d’aquestes deixalles van a parar a l’hort!
  4. Taquem l’aixeta. Utilitzem solament l’aigua que necessitem.
  5. La idea de la galleda per les carmanyoles és genial! També la podeu aplicar a altres classes.
  6. Apliquem les 3 R! 1r reduir, 2n reutilitzar, 3r reciclar.

Recordeu: EL MILLOR RESIDU ÉS AQUELL QUE NO ES PRODUEIX

1 comentari

  1. Retroenllaç: SOM ESCOLA VERDA – El comitè mediambiental | Escola Pau Casals

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>