Hola CARGOLS!
Com esteu? Esperem i desitgem que tant vosaltres com les vostres famílies estigueu portant aquest confinament de la millor manera. Aquí deixem unes propostes d’activitats per fer durant aquesta setmana. Esperem que gaudiu fent-les!
FEM MATEMÀTIQUES JUNTS!
I ara una pregunta: quin dia de la setmana és avui? I demà?
Famílies: podeu repassar cada dia els dies de la setmana, i anar-los preguntant quin dia és avui? i demà? i ahir? perquè vagin agafant de mica en mica consciència del significat del temps.
Us podeu ajudar amb la cançó de la Dàmaris Gelabert “ELS DIES DE LA SETMANA”:
ENDEVINA, ENDEVINA…
Agafa dues joguines de la mateixa categoria, per exemple:
- 2 nines
- 2 pilotes
- 2 animals
EXPRESSIÓ CORPORAL I LLENGUATGE MUSICAL
Ja sabem moltes coses dels cargols però ara que ja ha arribat la primavera i tot és verd, els cargols aprofiten quan plou per sortir a passejar, refrescar-se i menjar herba fresca.
Després d’escoltar el conte “El Pep i l’Adela, de la tristesa a l’alegria”, proposat la setmana anterior, i recordar la història dels protagonistes Pep i Adela, us proposem descobrir la història d’un altre cargolet, ballar amb ells i fer unes activitats en relació. Preparats? Doncs… som-hi
Conte: “EL CARGOL I L’HERBA DE POLIOL”
Aquests dies hem repassat les nostres parts del cos però, i les dels cargols, quines són?
Llegiu els noms als infants mentre assenyaleu. Demaneu-los que repeteixin el vocabulari, fixant-nos en una correcta pronúncia.
Ara escoltarem, cantarem i ballarem aquestes dues cançons, al mateix temps que movem el cos, imitem els cargols i assenyalem les parts del seu cos:
- Imiteu els seus desplaçaments (arrossegant-vos pel terra)
- Amagueu-vos dins la closca, com fa el cargolet Pep del conte quan està trist, expressant-ho amb el tancament del cos. Us ajupiu, amagant el cap entre les cames i braços a sobre del cap.
- Posteriorment, tal com expressa en Pep i l’Adela l’alegria, us poseu de peu i estireu braços i cames, amb el cap recte i estirat, ulls ben oberts per observar tot el que us envolta.
- Col·loqueu els dits índexs a sobre del cap i balleu movent les “banyes”.
- Expliqueu als infants els 3 colors que fareu servir per fer la classificació d’objectes: VERMELL – BLAU – GROC
- Acordeu 3 recipients (capsa, safata,…) per col·locar els objectes i marqueu cadascun d’aquests amb el color corresponent.
- Podeu posar música de fons i els infants han de buscar per casa objectes vermells, grocs i blaus; podeu acompanyar-los i ajudar si ho necessiten. Finalment, han de col·locar cada objecte al recipient del color corresponent i podeu fer un recompte dels objectes trobats, verbalitzant (que el nen o la nena digui en veu alta): nom i color de l’objecte, comptar quants n’hi ha i dir el número.
Esperem que us agradi!!!