Intercanvi escolar amb TOWCESTER. Curs 2013-14

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Dia 1: Coneixem les famílies i la Force India Factory.

Ahir, dilluns 21 d’octubre, va ser el primer dia de la nostra visita a Anglaterra. Després de més de dues hores volant, plens de nervis, i una hora més de camí amb l’autobús, per fi vam arribar a l’escola, on tots els nens i nenes ens esperaven amb moltes ganes per conèixe’ns.

Després de repartir els alumnes amb les seves famílies d’acollida, van anar cap a les cases a desfer l’equipatge i al cap d’una hora aproximadament ens vam tornar a trobar a l’escola, on vam agafar l’autobús per anar cap a Silverstone.

Ahir no vam poder visitar el circuit de Fòrmula 1 perquè ja era fosc, pero sí que vam entrar a la fàbrica de cotxes, on vam poder veure totes les passes que segueix aquesta escuderia a l’hora de fabricar, provar i arreglar aquests bòlids tan impressionants.

A la sortida vam tornar cap a l’escola, on ja els tornaven a esperar les famílies per anar cap a casa.

Tant la visita a la fàbrica com la primera presa de contacte amb les famílies d’acollida va ser impressionant, els nens estaven encantats i molt molt emocionats!

Comença la nostra aventura. Som-hi!

Dia 2: Visitem l’escola i el poble.

Ahir va ser un dia més tranquil. En arribar al matí a l’escola els nens van entrar amb els seus companys a les classes i van poder veure com treballen i quines coses estudien.

Sobre les 10 del matí, l’escola acostuma a fer diàriament una assemblea, on els mestres i nens llegeixen alguna pregària i avaluen els seus progressos a nivell personal, de classe i d’escola.

Aquesta vegada, però, l’assemblea va anar dedicada a la nostra visita a l’escola. Alguns nens i nenes van simular una petita conversa en castellà; després tota l’escola va cantar l’himne del comenius “As one”, i per acabar el director de l’escola els va obsequiar amb una samarreta de l’escola.

Després de dinar, vam anar a fer un tomb pel poble. Vam visitar el museu i alguns dels edificis principals per fora, i després els nens i nenes van poder comprar alguns obsequis per les famílies.

En acabar, vam tornar a l’escola, on els seus companys ja els esperaven per anar cap a casa.

Dia 3: Itinerari pel Salcey Forest i l’Stoke Bruerne Canal

Ahir dijous 23 d’octubre vam anar a un bosc prop de Towcester que es diu Salcey Forest a fer un itinerari per veure com és la tardor aquí a Anglaterra. Pel camí ens vam trobar diferents arbres i plantes, i vam tastar uns fruits que tot i que per fora semblava que fossin dolços en realitat et deixaven la boca molt aspra! Després d’una estona caminant vam arribar a una espècie de torre on podies pujar i veure tot el paisatge, fins i tot vam poder veure Northampton, que és aproximadament a uns 14 km de distància.

Després vam dinar, i els nens i nenes van poder jugar a un parc que hi havia a la zona de pícnic, i al cap d’una hora vam anar a un poble que hi ha molt a prop, que es diu Stoke Bruerne, on hi ha un canal que té un desnivell molt gran i els vaixells han d’obrir i tancar unes portes perquè l’aigua s’anivelli i puguin entrar a dins. És molt xulo de veure! Allà també vam poder visitar un ferrer que fa molts anys que treballa al canal, i ens va explicar un munt de coses interessants.

Al cap d’una estona vam tornar a Silverstone per veure el circuit de Fòrmula 1, però no vam poder entrar a dins perquè algú l’havia llogat per fer curses amb cotxes antics.

Després vam tornar cap a l’escola i cada nen va marxar amb la seva família d’acollida. Tot i que el temps va estar boig tot el dia i vam caminar moltíssim, vam gaudir molt de la sortida. Ja ens queda poc per tornar-nos a veure.

Dia 4: Tastem el Fish & Chips i fem una BBQ!

El dia d’ahir va ser força tranquil. Al matí vam arribar a l’escola i sobre les 9 va haver-hi una assemblea, que en aquesta ocasió va anar enfocada a reptar els nens a resoldre uns enigmes matemàtics.

Una de les mestres va presentar un problema i els nens i nenes van anar a les classes a resoldre les diferents preguntes, i a les 12 es van tornar a reunir tots per donar les respostes i explicar a la resta de l’escola com ho havien resolt.

Al cap d’una estona va venir a l’escola un fotògraf, que ens va fer una foto de grup, i un periodista, que ens va fer algunes preguntes per la ràdio.

Després vam anar a dinar. Ahir, però, no portàvem “packed lunch” sinó que ens van preparar a l’escola un plat típic d’Anglaterra, “fish and chips” que són patates fregides amb bacallà arrebossat i fregit també, tot amanit amb sal i vinagre. Gairebé tots vam repetir perquè era boníssim!

Més tard vam tenir una estona de temps lliure, que vam aprofitar per acabar de fer les últimes compres pel poble. Cap a les 5 vam tornar cap a l’escola, on ens tenien preparada una barbacoa.

Quan es va fer fosc, cap allà a les 7 del vespre, cadascú va marxar a casa amb les famílies d’acollida.