Projecte Comenius

▪ Què és el Projecte Comenius i com el treballem a l’escola?

El Projecte Comenius intenta inculcar la idea de pertinença a Europa en els nostres alumnes així mateix com el coneixement dels diferents països que hi formen part.

▪ Objectius

La finalitat del projecte és donar a conèixer les nostres tradicions a través de les festes més representatives que celebrem durant l’any. És per això que com a escola ens hem de marcar uns objectius. Aquests són que els alumnes sàpiguen:

• Situar els països en un mapa d’Europa.
  • Conèixer les nocions bàsiques sobre la seva cultura, monuments, personatges més coneguts, menjar típics.
  • Millorar la producció oral i escrita en anglès.
  • Respectar les diferents cultures.
  • Ser conscients de la pertinença a la Comunitat Europea.

▪ Metodologia

Durant aquest trimestre hem començat a treballar els diferents països que formen part del nostre projecte. Des del nostre punt de vista la millor manera de què els nostres alumnes es sentin part d’aquest projecte és fer-los partícips del mateix, no obstant, no és feina senzilla tenint en compte que estem treballant amb nens i nenes de Primària.

La principal idea és la d’apropar aquests països, tan llunyans per a ells, de la manera més didàctica i lúdica. El camí que hem triat per conèixer els aspectes més interessants d’aquests països ha estat el treball per projectes, és a dir, de cada país es treballaran diferents tòpics que s’aniran ampliant a mesura que ens vagi arribant informació dels diferents països. Alguns exemples són: gastronomia, festes, situació geogràfica, idioma, bandera, personatges cèlebres, arquitectura, etc.

Es tracta doncs d’un treball de recerca sobre els Països integrants del Projecte.

PAÏSOS MEMBRES DEL PROJECTE:banderes

• Alemanya