IMG_E4791
IMG_E4790
IMG_E4789
IMG_E4788
Al mes de març van tornar les diferents activitats d’Educació viària organitzades per la Policia de Torredembarra. Entre altres activitats els nens i nenes de 5è van tenir la sort d’estrenar el nou remolc del que disposa la Policia de Torredembarra fabricat exclusivament per a cobrir les necessitats de la Unitat d’Educació Viària. Us deixem unes fotos i l’article que va sortir al Diari de Tarragona.
Els alumnes de 6è han experimentat la creació de circuits elèctrics.
Abans de començar, han estat analitzant tots els components necessaris per crear el circuit i s’han plantejat diverses hipòtesis depenent dels materials utilitzats, ja que a part d’utilitzar els més comuns (cables, piles, bombetes…) també han experimentat amb materials bastant inusuals en un circuit elèctric: llimones i patates!
Finalment, han pogut comprovar que no és tan fàcil obtenir energia elèctrica d’una llimona, ja que en farien falta bastantes per obtenir llum d’una bombeta molt petita. En canvi, la pila proporciona molta més potència elèctrica, tot i que el seu principal inconvenient és la contaminació.
Aquestes són algunes imatges del procés:
Aquesta setmana gran part de la classe de 5è B, han estat confinats. Gràcies a la tecnologia han pogut estar connectats amb l’escola i treballar i comunicar-se amb la resta dels companys i companyes que sí que ha pogut assistir a classe. Han fet servir el correu electrònic, el Google Classroom, el Meet. Però volem compartir amb vosaltres una activitat que han fet avui per treballar la llengua catalana. Han jugat al Paraulògic.
El joc és molt senzill: cada dia hi ha una combinació de 7 lletres. Es tracta de trobar paraules que es puguin formar amb aquestes 7 lletres, sempre que hi aparegui la del centre, que és obligatòria. Hi podeu jugar a l’ordinador, al mòbil o a la tauleta.
Us deixem l’enllaç per poder jugar-hi. Penseu, tanmateix que a la mateixa pàgina on podeu trobar aquest joc (edu365), també podeu trobar altres jocs i activitats de llengua, de mates, de medi i, a més, ordenats per etapes educatives. Ànims i a jugar!
Els alumnes de 6è han iniciat el seu primer projecte de medi natural en anglès.
Aquest trimestre han estat investigant sobre els ecosistemes: els seus components, les relacions alimentàries, adaptacions dels éssers vius segons l’entorn, etc.
El pas final ha estat l’experimentació. Així que han creat un petit ecosistema per equips, tenint en compte tot el que han après anteriorment.
Un cop finalitzat l’ecositema, han observat detingudament i anotat les seves reflexions per extreure’n conclusions sobre el seu projecte. Aquestes conclusions s’han exposat oralment en gran grup per compartir l’experiència amb la resta d’equips de la classe.
I aquí tenim tot el procés i els resultats finals del projecte:
Aquest curs a l’escola l’alumnat de 3r ha reprès l’activitat de l’hort escolar.
Amb l’ajut i guiatge de la Violeta de l’Associació Mediambiental la Sínia i les tutores, l’hort escolar ens ofereix una gran oportunitat educativa per treballar competències bàsiques de manera transversal.
En aquest espai exterior de contacte amb la natura, els alumnes a través de la seva acció assoleixen aprenentatges lligats amb l’educació ambiental.
A partir del treball de l’hort també s’afavoreix la convivència, la cohesió de grup, el treball en equip, la cooperació i el diàleg, així com l’esperit crític i el raonament hipotètic-deductiu. L’hort ens ofereix la possibilitat de plantejar-nos preguntes, formular hipòtesis i experimentar.
De moment s’han plantat les hortalisses de tardor i d’hivern: bleda vermella, bleda verda, col llombarda, enciam meravella, calçots, col-i-flors, espinacs, pèsols, faves, alls, pastanagues i cebes. Cada hortalissa ha estat etiquetada amb un rètol del seu nom en les tres llengües que es treballen a l’escola: català, castellà i anglès.
A més a més de plantar, fem altres feines de manteniment de l’hort com: regar, treure males herbes, treure cargols i llimacs i alliberar-los en un altre espai…
La tardor és una estació molt viscuda a l’escola.
Com cada curs ha vingut carregada de fulles seques, fruits, moniatos, colors càlids…
A l’escola ens agrada treballar aquesta estació i tot el que l’envolta i
aquest curs estem especialment contents de poder reprendre la celebració de les festes d’una manera més normalitzada.
Amb la tardor també ha arribat la Castanyada i la festa de Hallowen que tan agraden als més menuts; molts espais de l’escola s’han ambientat amb aquestes temàtiques.
Als porxos de Primària i Infantil s’han instal·lat photocalls on s’hi han fotografiat tots els grups.
Al hall de l’escola ja podem gaudir de la magnífica exposició de moniatos “caracteritzats” que han realitzat els de Cicle Superior: uns artistassos!!
Tots plegats hem fet créixer amb elements de la natura dues mandales.
El mural de Halloween llueix amb aquests elements que també s’han anat integrant en les nostres tradicions.
Altre cop hem pogut comptar amb el suport de mares i pares, “castanyeres i castanyers,” per tallar les castanyes, torrar-les i repartir-les als infants que han celebrat la castanyada al pati.
BONA CASTANYADA A TOTHOM!!!
El Molí Team, com diu l’enginyós Joan Turú, que sempre ens regala imatges i missatges tan encertats, ha començat amb un somriure. Aquesta rialla és sinònim de què les vacances han permès descansar, gaudir dels éssers estimats, visitar nous paratges, llegir, aparcar el rellotge… i també que han servit per carregar-se d’il·lusió per encarar plegats el nou curs.
El primers dies de retrobament s’acabaran de condicionar els espais, definir els horaris, preparar els materials… i tot el que faci falta perquè la rebuda de l’alumnat sigui el punt d’inici d’un viatge ben càlid en el que tots els nens i les nenes se sentin acompanyats, siguin feliços, desenvolupin les seves potencialitats, aprenguin i siguin cada cop més autònoms.
Novament encetem el curs amb l’escenari canviant de la Covid i de les actuacions i adaptacions que implica en el dia a dia. L’experiència del curs anterior de ben segur ens servirà per conviure-hi d’una manera més tranquil·la i normalitzada.
El Pla d’Organització per al curs 2021-22 de l’Escola Molí de Vent, concreta les mesures que s’hauran d’adoptar. S’anirà actualitzant segons l’evolució de la pandèmia i de les instruccions que es vagin rebent.
Com sempre, comptem amb la col·laboració de totes les famílies perquè aquest projecte compartit, que és l’educació de tots els nens i nenes, sigui un èxit.
SOM-HI!