Descobrim i aprenem a fer servir la Makey Makey!

Els follets i els nans i les bruixes i els bruixots, el passat 28 de febrer vam fer un taller sobre la placa Makey Makey. Des del projecte Bibliotech i amb la col·laboració de Make and Learn, vam rebre a l’escola les plaques Makey Makey, entre altres materials de robòtica. Per aprendre a fer-les servir, a l’alumnat de 4t ens van fer l’activitat “Conductor o aïllant?

La placa Makey Makey és un dispositiu electrònic que permet convertir objectes quotidians en els panells tàctils. Es presenta amb una distribució de ports de connexió similar al comandament d’una videoconsola i es pot fer servir en substitució d’un teclat.

A l’activitat, vam descobrir com és la placa i vam aprendre com funciona juntament amb el programa Scratch. Primer, vam parlar sobre els materials conductors i els aïllants d’electricitat i també com funcionen els circuits elèctrics. Després de conèixer-ho, vam experimentar amb la placa Makey Makey i vam comprovar la capacitat conductiva de diferents elements, com per exemple, un llapis, una goma, una ampolla metàl·lica, fruita, paper, aigua… I vam classificar-los en una taula. Vam aprendre moltes coses noves, com ara que el grafit és conductor d’electricitat!

Després del taller, hem seguit experimentant amb la placa provant la capacitat conductiva d’altres elements que tenim a l’escola i també hem après a jugar a un joc amb la Makey Makey! És molt difícil però alhora molt divertit!

Us ho ensenyem tot a les fotos!