21 DE MARÇ – DIA INTERNACIONAL DELS BOSCOS

Cada any, el Dia Internacional dels Boscos celebrem les formes en què els boscos i els arbres sostenen i ens protegeixen. Un dia que neix amb la finalitat de celebrar la importància dels boscos i de la necessitat de preservar-los com a pulmons per a la humanitat. El tema per al 2022 és “Boscos: consum i producció sostenibles.”

Es calcula que 1.600 milions de persones depenen dels boscos per obtenir aliments, combustible, recer i ingressos. L’OMS estima que entre un 65% i un 80% de la població depèn de medicaments derivats dels boscos com a recurs primari d’atenció a la salut.
Els boscos juguen un paper fonamental en la nostra lluita per adaptar-nos al canvi climàtic i per pal·liar els seus efectes, ja que contribueixen a mantenir l’equilibri dels nivells d’oxigen, diòxid de carboni i humitat en l’atmosfera. També protegeixen les conques hidrogràfiques, de les que provenen el 75% de l’aigua dolça mundial.

EP! SOM ESCOLA VERDA

Nosaltres vivim al Penedès i tenim la gran sort de tenir un bonic i proper entorn natural, amb vinyes, rieres i boscos. On podem anar d’excursió amb l’escola, els amics o amb la família.

Gaudir de l’entorn natural i dels boscos vol dir també cuidar-los i preservar-los. Quan anem d’excursió respectem tant la vegetació com els animals i mai hi deixem deixalles.

Totes les petites accions poden generar grans canvis.