Identitat i caràcter propi d’escola pública de la xarxa d’escoles de Catalunya
L’escola Mas i Perera forma part de la xarxa d’escoles públiques de Catalunya, per tant és una escola del Servei Educatiu de Catalunya (SEC), i segons l’article 93 de la LEC es defineix com a: inclusiva, laica i respectuosa amb la pluralitat, d’acord amb els principis de : qualitat pedagògica, direcció responsable, dedicació i professionalitat dels docents, d’avaluació i retiment de comptes, d’implicació de les famílies, de preservació de l’equitat, de cerca d’excel·lència, de respecte a les idees i les creences dels alumnes i de llurs mares, pares o tutors.
Els propis trets d’identitat:
ENTENEM L’ESCOLA com un espai de convivència i de formació, on nens i nenes, mestres, pares i mares, monitoratge i personal no docent treballem conjuntament :
-Per una escola catalana, pública i de qualitat.
-Des de la col·laboració i cooperació.
FOMENTEM:
L’educació des de les habilitats: intel·lectuals, físiques, artístiques i socials.
L’arrelament cultural al nostre país:
Llengua, geografia, història, cultura i costums de la nostra vila i de Catalunya.
L’educació en els valors i la convivència:
L’educació en els valors : diàleg, comunicació, respecte, tolerància, responsabilitat, interès, cooperació, solidaritat i esforç.
L’autonomia personal i l’aprenentatge cooperatiu.
La participació activa de l’alumnat
Compromís amb el progrés personal i amb la comunitat educativa.
Les ciències:
El respecte i l’educació mediambiental.
L’experimentació i l’observació
La creativitat
La creativitat des de tots els àmbits.
ENS PROPOSEM
Que l’alumnat:
–Progressi segons les seves possibilitats i valori l’esforç per millorar les seves competències.
-Conegui i estimi la cultura catalana però també les altres cultures presents a l’escola.
-Sigui respectuós, exigent i responsable en el seu progrés com a persona i en el progrés en aprenentatges.
-Adquireixi un bon domini de llenguatge i aprengui a pensar de manera crítica i creativa.
-Creixi en la responsabilitat del respecte al mediambient, i en un entorn escolar sostenible.
-Sigui un usuari actiu i responsable en l’ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació.
Que cadascun dels membres de la comunitat educativa :
-Senti el projecte de l’escola com a propi.
-Es senti reconegut com a membre actiu i faci aportacions des de les seves possibilitats i capacitats.
-Sigui acollit i a la vegada acollidor.
En definitiva ens proposem crear un entorn on tots els que formem part d’aquesta comunitat hi trobem la manera de millorar.
COM HO CONCRETEM:
S’han establert als llarg de la història de l’escola uns eixos tranversals
– Les festes populars catalanes i el calendari cultural i festiu de les cultures amb més presència a l’escola.
-Les sortides i les colònies a la natura.
-L’educació mediambiental i les ciències.
-La biblioteca.
-L’aprenentatge cooperatiu.
-La participació: assemblees de classe, càrrecs, masinotícies, col·laboracions amb l’escola ….
-Atenció a la diversitat i la inclusió de tot l’alumnat.
-El treball en equip.
-Presència activa de les famílies