UN COSÍ DE LA TÓRTORA I UN OCELL NEGRE DE CUA CURTA ENS VISITEN A LA 4ª SETMANA DE JOC!

Estimats jugadors cercadors d’ocells amagats, ja vam dir que aquest curs ens hauríem  d’anar adaptant a totes les circumstàncies i aquesta setmana passada ja ho heu experimentat perquè no hem pogut fer l’observació de camp al pati-parc de la Fontsanta pel confinament preventiu del grup CSB… però com va dir Darwin, l’adaptació és la clau per avançar. Així que endavant amb el joc!

Malgrat tot la participació no acaba d’arrencar. Set (7) participants al grup CSA, tres (3) al CSB, quatre (4) al CSC i onze (11) als altres participants. És important organitzar-se i agafar rutines… vinga que el curs és molt llarg i el joc li fa companyia.

Us torno a donar el consell d’agafar-ho com una rutina i marcar-se un dia per enviar el correu, com si féssiu una activitat extraescolar. Enguany intento contestar tots els correus a mesura que van arribant, i si cal aclareixo algun dubte, per tant no ho deixeu pel darrer moment!

Del grup CSA ja he rebut 10 dibuixos. Aquesta setmana us ensenyo el bonic dibuix de la cuereta que ha fet en Biel. Vinga animeu-vos i envieu els dibuixos!

Aquesta propera setmana, dijous si tot va bé, farem l’observació amb CSC! A veure quines sorpreses tindrem…. ep! i no us preocupeu que us tindrem ben informats.

He d’insistir en recordar-vos la importància de consultar les guies per ser un entrenament visual molt bo! Vigileu en com escriviu els noms i si us plau, repasseu-los abans d’enviar. Aquesta setmana algun jugador no ha sumat el punt per no escriure bé la paraula “tórtora”!

Els ocells 5 i 6 tenien dificultats diferents: l’ocell nº 5… tots heu vist que era una tórtora però alguns heu dubtat entre la tórtora turca i la tórtora domèstica. Les diferències són molt subtils. A part que la turca és una mica més gran que la domèstica i que és impossible veure-ho en una fotografia, ens hem de fixar en les parts negres de la cua. Els nois i noies de CS que teniu el Quadern de camp tenieu la pista que eren dos ocells que veiem al pati de l’escola. Els grans dubtes han estat pel grup “d’altres jugadors”. Doncs bé la tórtora de la fotografia és una tórtora turca i ATENCIÓ amb les pistes: vaig titular la carta i l’entrada al web com “Un colomí que VE DE LLUNY” i si és domèstica és que la tenim a casa i si ve de Turquia… deu ser que ve de lluny! Vinga a fer una bona comprensió lectora! L’ocell amagat nº 6 no ha tingut cap dificultat, encara que en un primer moment algú l’ha confós amb el lluer… cosa que pot passar perquè gafarró i lluer són de la mateixa família, els fringíl·lids.

Aquest és l’enllaç on podeu llegir com són i algunes curiositats d’aquests ocells i els dos nous ocells amagats:  RESPOSTES I NOUS OCELLS AMAGATS

Llegiu bé els petits textos que hi ha a sota de la fotografia, us ajudaran a fixar les característiques de l’ocell i això ens els farà retenir millor a la memòria.

Si detecteu alguna errada en la puntuació, no dubteu a dir-m’ho… caldrà revisar-ho!

Per la propera setmana ens visiten dos ocells que també són freqüents al nostre pati. L’ocell amagat nº 7 el podem veure a partir de la tardor amb més quantitat perquè venen grans contingents del nord d’Europa. Abans, a l’estiu no en quedava cap… però cada cop més n’hi ha uns quants que es queden a passar l’estiu entre nosaltres. Podríem dir que no tenen diformisme sexual… però no és veritat, el bec diferencia els mascles de les femelles… a veure si algú ho investiga i a les respostes ho expliqueu!

L’ocell amagat nº 8 és el cosí forçut de la tórtora i el podem veure tot l’any al pati de l’escola, però també en més quantitat a la tardor- hivern.

Estic ben convençut que els trobareu tots dos! RECORDEU DE CONSULTAR LES GUIES o també el Quadern de camp i escriure els noms correctament!

Vinga, a cercar els dos ocells amagats d’aquest període, que va d’avui mateix dia 16 fins al 22 de novembre! No ho deixeu per darrera hora!

Bona cerca, que els ocells ens acompanyin i volin en llibertat…